top of page
חיפוש

אנדרטת אסון התאומים – ירושלים.

מבוא:

אם בא לכם לשלב ביקור באנדרטה מיוחדת מאוד בעמק הארזים בירושלים, עם פיקניק באזורים שיועדו לכך, וטבע של אורנים ופריחה, הטיול הבא יעניק לכם זאת.

ב־11/9/2001 התרסקו ארבעה מטוסים אמריקאים במתקפה משולבת של ארגון אל קעידה בצפון ארה"ב. שני מטוסים התרסקו לתוך מגדלי התאומים בניו יורק, אחד לתוך מבנה הפנטגון בוושינגטון והאחרון בשדה פתוח לאחר שהנוסעים מנעו, בקרב התאבדות שנערך במטוס, את ריסוקו על הבית הלבן.

2977 אנשים נרצחו בפיגועים אלה (2753 מתוכם במגדלי התאומים), מתוכם יהודים רבים וחמישה ישראלים.

בתאריך 12/11/2009 נחנכה האנדרטה הנ"ל בעמק הארזים. במקביל הוכשרו בעמק אזורי פיקניק, מתקני משחק לילדים, ושטחי צל רבים. בעלי המזל שביננו יוכלו לראות את אחד מעדרי הצבאים שישנם בסביבה.

המתקפה הביאה לפלישת ארה"ב לאפגניסטן, ושינתה את יחסו של העולם המערבי בכלל ויחסה של ארה"ב בפרט לארגוני טרור שחסו בצילם של משטרים דיקטטוריים פונדמנטליסטיים.

האתר:

איך מגיעים? מקלידים ב־WAZE "אנדרטת התאומים ירושלים". התוכנה תוביל אתכם באחת משתי האפשרויות להגעה למקום (האנדרטה נמצאת קרוב למקום בו גשר הרכבת חוצה את עמק הארזים).

נחנה את הרכב ונרד לרחבה שבמרכזה נמצא פסל בדמות להבה, כשעליו חרוט דגלי ארה"ב כמו מתנופף אל על מעל הלהבות.

גובה הפסל הוא 9 מטרים, ובסיסו מעוצב ממתכת שנלקחה מגראונד זירו מקום קריסתם של המגדלים. מסביב לרחבה ישנם קירות זיכרון שעליהם חקוקים שמותיהם של כל 2977 הקורבנות של הפיגוע.

מיקום האנדרטה מאפשר גם תצפית על עמק הארזים, הר המנוחות, וכביש הכניסה לירושלים.

אין במקום שירותים ו/או ברזיות. בהמשך הדרך יש מתקני פיקניק כולל ברזיות.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.





15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page