top of page
חיפוש

אנדרטת הלוחם הבדואי.

מבוא:

מאז חברו ראשוני הבדואים לכוחות צה"ל במלחמת השחרור (משבט אל- הייב), נהרגו במהלך שירותם בדואים רבים, חלקם נשארו בסטטוס של נעדרים שמקום קבורתם לא נודע.

רוב החיילים הבדואים המתגייסים לצה"ל באים מכפרי הגליל (מעט מאוד מהנגב). זו הסיבה שארגון יד לבנים החליט להקים מתחם מרשים שיהווה אנדרטה להנצחת הלוחם הבדואי בישראל.

האתר כולל מספר מתחמים של הנצחה, שימור המורשת הבדואית, גינת צמחי הארץ ותבליניה, מצבות זיכרון עם שמות הנופלים/הנעדרים, פינת פיקניק עם טנק ותותח (ילדים שיבואו לטכסי הזיכרון יכולים לעלות עליהם), ממצאים ארכיאולוגים מתקופות שונות בארץ ישראל, שתי ככרות על שם אריק שרון ויצחק רבין שפיתחו את הקשר עם הבדואים במהלך שירותם הצבאי והמדיני, ותצפית נוף מרהיבה על עמק בית נטופה והגליל התחתון.

האתר:

איך מגיעים? נקליד ב־WAZE "אנדרטת הלוחם הבדואי". התוכנה תוביל אותנו בכביש 77 מזרחה. כ־2 ק"מ מזרחית לצומת המוביל נמצא האתר.

במקום חניון רחב לחניה. נצא לסיור כשאנו צועדים על פני משעולי האתר. באזור מסוים הדרך תהפוך למעין דרך טשטוש להנצחת תרומתם של הגששים הבדואים לביטחון המדינה.

צריך לזכור כי הבדואים הם מוסלמים. מסיבה זו אין בתי קברות צבאיים בישובים הבדואים. המקום היחיד ששמותיהם של הנופלים מוזכרים על פני מצבות זה האתר הזה.

מקום יפה ומרגש. יש במקום שירותים, הביקור הוא חינמי.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.













176 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page