top of page
חיפוש

אנדרטת חללי הקיבוצים – רמות מנשה.

מבוא:

באוגוסט 2007, במרכז יער הזורע (30,000 דונם של חורש ארץ ישראלי מדהים) הסמוך לקיבוץ משמר העמק שאנשיו נטעו את היער החל מ־1926, בנקודה שממנה ניתן לראות את כל עמק יזרעאל, הקים הפסל שאול סלו, מקיבוץ עין גב, את האנדרטה.

יותר מ־3000 חללים מ־230 קיבוצים נהרגו בפעולות לחימה וטרור במהלך שנות ההתיישבות. האנדרטה שהוקמה כמודל בטון בצורת "חומה ומגדל", מנציחה את שמות כל החללים, ולצד המגדל ישנם ארבעה עמודי זיכרון המנציחים את תרומתם הגדולה של אנשי התנועה הקיבוצית לביטחון המדינה:

1. יישובי חומה ומגדל.

2. הקמת 11 הנקודות בנגב.

3. העמידה האיתנה של הקיבוצים במלחמת העצמאות.

4. הכמיהה לשלום על אף האובדן הגדול.

על אחד הקירות חקוק המשפט שנכתב על ידי הסופר ס. יזהר: "נזכור אחים, בנים ורעים אשר יצאו עמנו בפלוגות הלוחמים. אנחנו חזרנו והמה לא ישובו עוד".

עליה למגדל תספק לכם תצפית ייחודית במינה שתקיף את כל עמק יזרעאל, החל מעמק זבולון הסמוך לחיפה במערב, הכרמל, הר תבור, רכס נצרת, גבעת המורה וכלה בהר הגלבוע בואכה עמק בית שאן במזרח.

בחודשי החורף והאביב ניתן ליהנות מפריחה נפלאה באזור המיוער של רמות מנשה של רקפות, כלניות, אירוסים, תורמוסים, נוריות, עירוניים ואפילו סחלבים מסוגים שונים.

האתר:

איך מגיעים? מקישים ב־WAZE "אנדרטת הקיבוצים". התוכנה תוביל אותנו בדרך עפר כבושה יפיפייה, עבירה לכל סוגי הרכב, בתוך יער עבות, פריחה וצמיחה מכל עבר, למגרש החניה הצמוד לאנדרטה.

נרד מהרכב, נתרשם מהמקום המאוד מרשים ונקשיב לקולן המוצב באתר שמסביר על המקום ועל האזור.

בדרך היציאה משם, ישנן עשרות נקודות צל נפלאות שם אפשר להתפרס לפיקניק, לפרוס ערסלים, ולהתמקם שעות.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.


הדרך לאתר.








282 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page