top of page
חיפוש

בית סבתא צילה – יבנאל.

מבוא:

ב־1905 הגיעו ליבנאל, לאחר תלאות רבות, צילה וברוך ליפשיץ, ושכרו מיהודי (שירד לארה"ב) את הבית. במשך הזמן חסכו כסף והצליחו לרכוש אותו ולהפוך אותו לביתם. הבית, השוכן ברחוב המרכזי של המושבה, שופץ לאחרונה על ידי הנכד (יובל) של צילה וברוך, ואשתו (דליה).

זהו מאגר לא יסולא בפז של סיפור ההתיישבות ביבנאל בכלל וההתיישבות היהודית בתחילת המאה ה־20 בארץ ישראל בפרט. הכל מתובל בסיפורים מרתקים של רכילויות, אהבות, קשיים וטרגדיות מאותה תקופה.

בשנת 2014 החלה עבודת השיפוץ המורכבת. במקביל, נאספו, נוקו ותוקנו מאות אביזרים נדירים מאותה תקופה כאלה שלא נראה בשום מקום אחר. התוצאה היא בהחלט מרשימה.

האתר:

איך מגיעים? מקישים ב־WAZE "בית סבתא צילה יבנאל". התוכנה תוביל אותנו בתוך המושבה לרחוב המושבות.

הבית מרשים עוד לפני שנכנסים אליו. בחצר פרוסים כלים חקלאים בני 100 שנה ויותר, חניה לאורחים, וברקע בית בנוי מאבני בזלת שנשתמר בדיוק רב כפי שהיה בתחילה.

דליה (אשתו של יובל הנכד של הליפשיצים) תקבל את פנינו בחיוך. לאלה המגיעים מרחוק היא תציעה פינת קפה ועוגיות להתרעננות, שירותים (נקיים ומאובזרים), חיוך שבא מהלב, וסיפורים מרתקים.

בתחילת הביקור נראה סרט המספר את סיפור המקום. לאחר מכן נעבור על פני החדרים בבית, נראה אביזרים/כלים/רהיטים מרתקים מקופות שונות ונשמע סיפורים מעניינים הקשורים אליהם.

אנחנו סיימנו את הביקור שארך יותר משעה בפינת הזוּלָה שהם הקימו בחצר הבית (אתם יכולים גם לאכול שם אוכל שהבאתם איתכם), קנינו שמן זית מיוחד שהם מייצרים, ויצאנו בהרגשה נפלאה שהיינו במקום לא סטנדרטי גם ביחס לבתי ראשונים שישנם ברחבי הארץ.

ניתן לבקר כקבוצה או כבודדים - גם ילדים מעל גיל 10 ימצאו עניין במקום. כדאי לתאם מראש את הביקור בטלפון 050-9936988 או 04-6540445 (דליה).











174 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page