top of page
חיפוש

גן הפסלים בית הסניור – כפר שמריהו.

מבוא:

אם אתם נוסעים על כביש החוף (כביש 2) וחולפים ליד כפר שמריהו, אני ממליץ להיכנס לכפר שמריהו לעצירה של רבע בבית הסניור.

בית סניור נתרם ונבנה בידי משפחת סניור לזכרו של ליאון סניור, טייס קרבי שנפל עם מטוסו במלחמת העולם השנייה, והוא בן עשרים ושש שנים. ליאון, אחיו של בוריס סניור, עלה לארץ ישראל והתיישב בחיפה בשנת 1938. מכיוון שהבריטים סירבו לגייס ארץ-ישראלים לחיל האוויר המלכותי, חזר ליאון לדרום אפריקה והתנדב שם למלחמה בגרמנים.

הוא שימש קברניט של מפציץ כבד בחיל האוויר הדרום אפריקאי, ובמסגרת שירותו נשלח למשימת הפצצה של מטרות גרמניות בצפון איטליה. ליאון נפל לתוך מימי ונציה כרבע שעה לאחר שסיים את משימת ההפצצה שלו. הדבר היה ב-7 במרס 1945, חודשיים לפני סיום המלחמה. לזכרו של ליאון הקימה משפחת סניור את "בית סניור", ותרמה אותו לשימוש תושבי הכפר.

המבנה בעל הצורה הייחודית, המעוינת, משמש למפגשים ולכינוסים חגיגיים - לעתים גם משפחתיים של תושבי הכפר. ברחבת הדשא המכתרת אותו מתכנסים התושבים לפעילויות מגוונות.

בשנת 2001 נעשה שיפוץ יסודי והבית המחודש נחנך ביוני 2001 בתערוכה של שלושים ושלושה ציירים ופסלים תושבי כפר שמריהו. כיום מוצגת באופן קבוע בחצר הבית תערוכה של הפסלת קטה אפרים מרכוס.

בצמוד לגן יוצא שביל הנקרא "שביל החצבים". זהו שביל מעגלי המקיף בית קברות מהתקופה הביזנטית, בן כ־1500 שנה, ובו יש כ־100 מערות קבורה. נכון לשנת 2022 האתר המדהים עדיין סגור למבקרים בגלל חשש לנפילה למערות הקבורה וחשש קריסה.

האתר:

איך מגיעים? מקישים ב־WAZE "בית סניור כפר שמריהו". התוכנה תוביל אותנו לרחוב הנוטע בכפר, שם גם נחנה את הרכב.

הגן באמת מרשים ומכיל מספר לא מבוטל של פסלים. שווה להגיע, להתרשם, ולהמשיך הלאה.

כשבית הסניור סגור, אין במקום שירותים. בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.










75 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page