top of page
חיפוש

דרום אדום- מסלול מספר (2)

לאחר שכבר שוחחנו על מסלול מספר (1), להלן מסלול מספר (2). גם הוא משלב אטרקציות לילדים ולמבוגרים כאחד.

נתחיל את יומנו בארוחת בוקר בחניון נביה מרעי (מקישים בוויז "חניון נופש פעיל נביה מרעי") שנמצא בין אשקלון ליד מרדכי. אלוף משנה נביה מרעי, היה סגן מפקד אוגדת עזה, ונהרג ב־1996, במהלך מהומות מנהרת הכותל, בהתקלות באש מהמארב מכיוון רצועת עזה. למרות היותו דרוזי, הוא סומן כתקווה הגדולה של צה"ל, וכבר עם מינוי לסגן מפקד האוגדה, היה ברור שבתוך זמן קצר ימונה למפקדה (בדרגת תא"ל). היה לוחם, מפקד, אדם, ואיש משפחה למופת. בחניון נמצא שולחנות פיקניק מוצלים ברובם, ויער נחמד לפתוח בו את היום.

משם נמשיך דרומה ליער שוקדה (רושמים בוויז "יער שוקדה, שוקדה"). יער שוקדה הוא אחד מאתרי פריחת הכלניות היותר פופולריים. זהו יער אקליפטוסים שבין העצים פורחות אלפי כלניות אדומות. היתרון: שטח גדול, עם פריחת הכלניות הגדולה ביותר בנגב המערבי. החיסרון: אתם ועוד אלפים רבים יודעים זאת... אם לא עמוס - ממליץ בחום. אם עמוס, עדיף צומת סעד (גם שם עמוס, אבל בד"כ פחות).

למי ששני האתרים עמוסים לו (מה שסביר שיהיה), ישנו אתר מול מושב תדהר בשם פארק נחל גרר (תקישו בוויז "פארק נחל גרר"). כשאתם נוסעים על כביש 25, מול המושב תפנו דרומה לתוך פארק נחל גרר (מצורפת מפה). הפארק זה מלא חניונים, שולחנות, שירותים (ניידים), ברזיות, מתקני משחק לילדים, מקומות נביעה של הנחל, וכמובן כלניות בכל רחבי הפארק...באמת מקום חמוד!

במרכז היער, (נוטה לצידו המערבי) יש את קבר השייח בתל הרור. יש ארכאולוגים המזהים את המקום כגרר - עירו של המלך אבימלך, ועיר מגוריו של אברהם, כפי שכתוב בתנ"ך: וַיִּסַּע מִשָּׁם אַבְרָהָם אַרְצָה הַנֶּגֶב, וַיֵּשֶׁב בֵּין-קָדֵשׁ וּבֵין שׁוּר; וַיָּגָר, בִּגְרָר.

לאחר שנשזוף את עיננו באדום האדום הזה (לפחות באחת מהאפשרויות שהעליתי), נמשיך דרומה לאתר שנקרא "שביל הסלט" במושב תלמי יוסף, או לאתר גבולות הישנה, או נבקר בחוות היענים "אל יען". ישנה גם אפשרות לחזור דרך רהט ולרכב על כרכרות רתומות לחמורים בחוות פיליפ - לפני כן ניתן לטייל בשמורת נחל פורה ולראות כלניות בבתרונות רוחמה (לא לאחר גשם - בוצי למדי!). תוכלו ללמוד עליהם מהאתר שלהם. יש לתאם הגעה מראש.

ישנם עוד הרבה מסלולי כלניות בנגב המערבי (עד יער להב) ואי אפשר לציין את כולם בבלוג הזה. אבל הכי חשוב – צאו עם הילדים לטבע. זה בוודאי נדרש לאחר הסגר הארוך שהם עברו (ואנחנו איתם...).


פריחת כלניות ביער שוקדה

מפת גישה לפארק נחל גרר

מצפה גבולות

חוות אל יען

חוות פיליפ

46 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page