top of page
חיפוש

המפל הנסתר בירקון.

מבוא:

החלק הצפון-מזרחי של נחל הירקון הוא החלק הנקי ביותר של הנחל. תחילתו במעיינות ראש העין, המשכו בגן לאומי תל אפק (מבצר אנטיפטרוס) עד לנקודת חיבורו עם נחל קנה.

נחל קנה, שמקורו בשומרון, מגיע לעיתים לנקודת המפגש כשהוא מזוהם (לרוב הוא נקי), לכן אינני ממליץ על רחצה בירקון שלאחר המפגש עם נחל קנה. אני מאלה שמאמינים שאם יש ספק - אז אין ספק. אבל מזרחית לנקודת החיבור? הירקון זורם בכל עונות השנה, וכל המרבה לטבול בירקון הרי זה משובח.

האתר:

איך מגיעים? הוראות ההגעה הם מאוד פשוטות, למרות שאין שום שילוט למקום. מקישים בוויז: "המפל הנסתר מועצה אזורית דרום השרון". התוכנה תוביל אותנו בכביש 40 לכיוון דרום (אם נגיע מכיוון צפון). נעבור את קניון שרונים משמאלנו ומיד לאחר מכן נראה פניה ימינה (מערבה) למשתלה. נפנה ונמשיך על דרך עפר כשאנו עוברים את המשתלה כשהיא משמאלנו. לאחר כ־400 מטר נסיעה נגיע לגשר אירי שחוצה את נחל קנה. לפני הגשר האירי הכביש מתעקל שמאלה (דרומה), עוד 50 מטר נסיעה והגענו למגרש חניה רחב למדי.

שאון המים במפל יבשר לנו שהגענו למקום הנכון. המקום הוא המפגש בין נחל קנה (הנמוך) לבין הירקון הגבוה שנשפך במפל לנקודת המפגש.

יש במקום נקודות צל רבות. נעלה על בגדי רחצה - והופּ למים מעל המפל. המים כיפים, לא קרים, ובגובה של כ־1.5 מטרים. אין במקום שירותים ואני ממליץ להתרחץ רק בחלק העליון של המפל. כדאי להיכנס עם סנדלים או נעלי אצבע, כי בנחל עצמו ישנן אבנים בעיקר באזורים הקרובים לגדה.

כיף כבר אמרתי? חינם כבר ציינתי? נא לא לשכוח בדרככם לרכב לאסוף את האשפה. תיהנו.








465 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page