top of page
חיפוש

חוף הסירה - חוף הבונים הפתוח.

מבוא:

את חוף הבונים רבים מאיתנו מכירים. חוף הסירה נמצא צפונית לחוף המוסדר, הוא חינמי, מוכרז כשמורת טבע בזכות עצמו, וקיבל את שמו "חוף הסירה" בזכות סירת דייג בשם "הנץ" שטבעה סמוך לחוף בשנת 1970, נתקעה במים הרדודים ומהווה מאז אטרקציה בזכות עצמה.

האתר:

איך מגיעים? שימו לב – זה אינו חוף הבונים המסודר של רשות הטבע והגנים! גם ה־WAZE עלול לבלבל אתכם, אז אנא עקבו אחר ההוראות הבאות: נוסעים צפונה בכביש 40 (לאלה הבאים מדרום). לאחר שנעבור את הפניה לישוב עין איילה, ונעבור את הפנייה שמאלה לכביש 7021, נגיע לפנייה שמאלה. שלט בו כתוב "הבונים" יקבל את פנינו. נפנה ונמשיך בנסיעה על פני הכביש (אין מספר מזהה לכביש) ונעבור בגשר עילי על פני כביש (2). מיד לאחר חציית כביש (2) מתעקל הכביש שמאלה ונגיע לשער הכניסה של מושב הבונים.

לפני הכניסה יהיה שלט שמפנה אותנו ימינה לכיוון שמורת הבונים. נפנה ימינה עד שנגיע לצומת T, שם נפנה שמאלה. לאחר כ־600 מטר של נסיעה דרומה, נפנה ימינה למפגש הרכבת שם נהרגו 19 מתלמידי בית הספר ברנר בפתח תקווה כשהאוטובוס בו ישבו התנגש ברכבת. יחד איתם נהרגו גם מחנכת הכיתה, נהגת האוטובוס ואם מלווה.

היום המפגש שונה, הוא מרומזר ומפוקח במצלמות.

נפנה ימינה, נחצה את הפסים, ונמשיך עם הכביש הפונה צפונה במקביל למסילת הרכבת. כשנגיע לפנייה שמאלה לשמורת חוף הבונים, לא נפנה, ונמשיך ישר בכביש המקביל למסילת הרכבת. נעבור כשמשמאלנו כרמי ענבים ולאחר מכן מטעי בננות עד שנגיע לנחל מהר"ל. ממש צמוד לנחל (לפני חציית הנחל) נפנה שמאלה ושביל העפר יוביל אותנו לחוף. ניסע עד למקום בו ישנה סכנת התחפרות בחול ונחנה את הרכב. נלך עוד 100 מטר ואנחנו שם.

יש בחוף מפקח שדואג לניקיון החוף, דואג שלא ישמיעו מוזיקה, ודואג לאווירה הנפלאה במקום. השקט, הגלים, החול הרך (כמעט ממכר), הלגונה, הצדפים לחובבי הז'אנר, והסירה השוממה יעשו את יתר העבודה. מומלץ בחום.

שימו לב - במקום אין שירותי הצלה, שירותים או מקלחות!!!

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת את האשפה איתכם. תבלו.






601 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page