top of page
חיפוש

חי בר יטבתה.

עודכן: 1 במאי 2021

מעשה באלוף אברהם יפה, ח"כ לשעבר, שהגשים חלום בשנות ה־60 של המאה הקודמת, והקים בשנות ה־60 עמותה בשם "חי-בר", שפועלת להקמת גרעיני רביה של חיות תנכ"יות שנעלמו מנופיה של הארץ.

בשנות ה־80, תוחמת העמותה שטח של כ־12,000 דונם ממזרח לכביש הערבה (אזור מלחת הערבה), והופכת אותו לשמורת טבע שתשמש לבניית גרעיני רבייה עבור המינים בסכנת הכחדה. בהמשך היא תוחמת עוד כ־6000 דונם ממערב לכביש (סגור למבקרים), בכדי לאפשר רבייה של צבי הערבה מין בסכנת הכחדה קריטית (נותרו רק עשרות בודדות של פריטים).

בעבר הוצגו במקום (בכלובים) טורפים מדבריים. אולם, למרות העניין הרב שהם עוררו (רובם טורפי לילה - זאבים, חתולי קרקל, עופות דורסים, נחשים, דורבנים, ואפילו עטלפים), הם לא תָּאָמוּ את הגדרתו המקורית של האתר, ולכן סולקו משם ב־2016.

כיום ניתן לבקר במקום רק באמצעות סיור ממונע (ברכב הפרטי של המבקר). הנסיעה היא על פני דרך עפר כבושה, חולפת על פני נקודות האכלה של בעלי החיים, וחושפת בפנינו בעיקר ראמים לבנים, יענים, צבאים, דישונים, ופראים.

אם תקדימו להגיע (עד 09:00), תוכלו גם לפגוש גם את ראמי סהרה, יעלים נובים, וערודים שמעדיפים את הצל בשעות החום.

למי שמצפה לספארי מדברי, עם העושר של החיות שקיים בספארי ברמת גן, צפוי להתאכזב. מי שאוהב לראות את בעלי החיים המדבריים הצמחוניים במיקומם הטבעי ייהנה.

מחיר כניסה (נכון ל־2021): 28 ₪ מבוגר, 14 ₪ ילד מעל גיל 5, ואזרח ותיק.



39 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page