top of page
חיפוש

חלונות שאגאל – הדסה עין כרם.

מבוא:

הקמפוס הרפואי הדסה עין כרם, הוא אחד מבתי החולים שכדאי לבוא לסביבתו גם אם לא חולים. מעבר לכך שבית החולים מוקף במעיינות שעליהם ייחדתי פוסטים נוספים, הוא גם מכיל בתוכו בית כנסת ייחודי, שחלונותיו הם עבודת אומנות של מארק שאגאל, אמן סוריאליסטי מפורסם בעולם, שעוצבו כוויטרז'ים המתארים את סיפורם של שנים עשר בניו של יעקב, אבותיהם של תריסר שבטי ישראל.

כאשר נכנסים לבית הכנסת (ניתן לתאם מראש הדרכה מקומית גם ל־2-3 אנשים, כדאי! tel:02-6776271) נראה על כיפתו את 12 החלונות. המראה מרשים. לאחר שנשב יתחיל לפעול מסבירן אשר יעבור איתנו על כל חלון, יתאר את מה שרואים, את ההקשר התנכ"י ואת כוונת האומן בהקשר ובמימוש.

זמן כל הביקור, כולל הדרכה כ־40 דקות.

האתר (בתשלום):

איך מגיעים? מקלידים ב־WAZE "הדסה עין כרם". התוכנה תוביל אותנו לשער הכניסה הראשי לבית חולים הדסה (רחוב קלמן יעקב מן). נעבור את השער ונפנה ימינה לכביש הפנימי המקיף את בית החולים מצפון. לפני מרכז הקניות נפנה ימינה. נעבור את החניון המקורה של המרכז המסחרי, וניכנס לחניון המקורה אחריו - חניון מגדל האשפוז (חניון מגדל דוידזון). ניתן גם להחנות בחוץ אם לא מעוניינים לשלם עוד תשלום עבור החנייה המקורה. עולים במעלית עד לקומה העליונה ונכנסים לבית החולים. שם ממשיכים ישר עד ההגעה לעמדת המודיעין של חלונות שאגאל.

נתחיל את הסיור במרכז המבקרים ואז נעבור לבית הכנסת ולחלונות.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.









110 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page