top of page
חיפוש

טיילת לואי - חיפה.

מבוא:

טיילת לואי הוקמה בשנת 1992 בתרומתם של בני הזוג פול ומאי גולדשמידט, תושבי העיר חיפה, להנצחת בנם לואי, שנהרג בשנת 1971 בתאונת דרכים.

לואי גולדשמידט היה הקבלן שתחזק את הגנים הבהאים, ולכן החליט לתרום טיילת שהיא גן, שתחל ותסתיים במתחם שהוא מעל הגנים הבהאים, ותשתלב בנוף של הגנים.

הצד המזרחי של טיילת לואי מתחיל כמעט בצמוד לכניסה לגן האם ברחוב יפה נוף, והצד המערבי שלו מסתיים כ־400 משם. הכניסה המזרחית היא נגישה לנכים ויש שם חניה כחול-לבן.

בגן יש מספר נקודות עניין:

1. רחבה עם אזורים מוצלים ועמדת קפה במרכזה, שם אפשר להתרווח עם כוס קפה, עוגה, ולהתייחד עם הנוף של מפרץ חיפה הפרוס למרגלותינו.

2. בריכת האיילה בריכה עם מפלון בקציה, צמחיית נחלים שמעטרת אותה, ודגים שוחים בתוכה.

3. אובליסק הקיסר - ב־1898 ביקר קיסר אוסטרו-הונגריה וילהלם השני בישראל (נפגש עם הרצל וכינה אותו "מלך היהודים"). להנצחת ביקורו, הוקם ב־1910 אובליסק במקום. האובליסק נהרס על ידי הבריטים שכבשו את הארץ במלחמת העולם הראשונה. ב־1982 תרם נכדו כסף לשיפוץ המקום. לחלקת גן זו גם צירפו תותח ימי בלגי, כ"איזון" לזיכרון האוסטרו-הונגרי/עות'מני.

4. שירותים נקיים (ולא מונגשים לצערי), בשעות פתיחה 09:00-16:00.

האתר:

איך מגיעים? מקישים ב־WAZE "הגנים הבהאים". התוכנה תוביל אותנו לרחוב יפה נוף בחיפה. נעבור את הכניסה הראשית לגנים הבהאים וניסע עוד כ־350 מטר עד שנראה את הרחוב מתמזג ללא מדרגות עם הגנים הבהאים מימיננו.

נחנה וניכנס לטיילת. המקום מלהיב. מלא ירוק, פינות ישיבה מוצלות, משחקים לילדים, הפינות המיוחדות שציינתי במבוא, והכל בחשיפה למפרץ חיפה ולגנים הבהאים הפרוסים מתחתינו (יש משקפות בשימוש חינמי למבקרים). בהחלט מקום מומלץ.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.










123 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page