top of page
חיפוש

יקב לה פורה בלאנש - דרום הר חברון.

מבוא:

אזור דרום הר חברון ויער יתיר היו נודעים בתעשיית היין שלהם עוד בתקופת בית ראשון. בחפירות שנעשו בתל חברון, התגלו חרסים של כדי יין (תוארכו ל־700 לפנה"ס) ועליהם מוטבעת החותמת של ממלכת יהודה שנועדו למלך חברון.

בסוסיא וביער יתיר התגלו שרידי גתות ויקבים מתקופת בית שני. השילוב של גובה רב (900 מטר מעל פני הים), קור בחורף, אדמה פוריה והיובש של מדבר יהודה בקיץ, מביאים את ענבי המקום לפתח טעמים מיוחדים, מאוד פירותיים ועשירים בטעמם.

יקב לה פורה בלאנש נוסד על ידי משפחת לבני שנטעה את הכרם הראשון באזור בשנת 2003. בשנת 2018, בשותפות של מנחם לבני והיינן ברונו דרמון, הם הקימו את יקב לה פורה בלאנש, כולל מרכז מבקרים אשר מקבל קבוצות ויחידים לפינוק של טעימות יין עם פלטת גבינות מצורפת.

האתר (בתשלום):

איך מגיעים? נקליד ב־WAZE "יקב לה פורה בלאנש". התוכנה תוביל אותנו לכביש 316 החוצה את יער יתיר. קצת לפני הישוב מצדות יהודה נפנה שמאלה ונגיע ליקב.

הכניסה ליקב פחות מרשימה, אבל בפנים יחכה לנו חדר אירוח נעים, מאובזר ומעוצב, כיאה למרכז מבקרים של יקב איכותי. הסיור כולל כניסה לאזורי הייצור, הסברים על תהליך הייצור וענבי האזור, וטעימות בסיום.

אם יש לכם אורחים המבקרים באזור, ביקור ביקב הנ"ל יכול להוות תוספת מעניינת ליום טיול.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.








36 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page