top of page
חיפוש

כנסיית הביקור – עין כרם.

מבוא:

כנסיית הביקור אשר נבנתה בשנת 1955 ע"י הכנסייה הקתולית/ פרנציסקנית, נבנתה על חורבות כנסיות עתיקות יותר שנבנו במקוםהחל מהתקופה הביזנטית (325 - 618 לספירה).

הכנסייה, שתוכננה על אנטוניו ברלוצ'י (גאון שתכנן חלק מהכנסיות היפות ביותר בארץ), מנציחה את המפגש בין מרים (אם ישו) לקרובת משפחתה אלישבע (אימו של יוחנן המטביל), כששתיהן בהריון, כפי שמסופר בברית החדשה: "וַתָּקָם מִרְיָם בַּיָּמִים הָהֵם וַתְּמַהֵר לָלֶכֶת הָהָרָה אֶל־עִיר יְהוּדָה׃ וַתָּבֹא בֵּית זְכַרְיָה וַתְּבָרֶךְ אֶת־אֱלִישָׁבַע׃ ויְהִי כִּשְׁמֹעַ אֱלִישֶׁבַע אֶת־בִּרְכַּת מִרְיָם וַיִּרְקַד הַיֶּלֶד בְּמֵעֶיהָ וַתִּמָּלֵא אֱלִישֶׁבַע רוּחַ הַקֹּדֶשׁ (הבשורה על פי לוקאס, פרק א).

על פי האמונה הנוצרית, עין כרם היא העיר יהודה אשר מוזכרת בסיפור.

האתר:

איך מגיעים? מקישים ב־WAZE "עין כרם". התוכנה תוביל אותנו לכפר עין כרם (שהוא כיום שכונה בירושלים). נחנה במרכז הכפר ונעלה ברגל (עלייה במדרגות עם מעקה תמיכה) לכנסייה.

בחצר הכנסייה נראה פסל של מרים ואלישבע נפגשות. על הקיר המקיף את החצר נראה את הברכות/שירה אשר בירכה מרים את אלישבע במפגש, ומונצחים על גבי לוחות קרמיקה ב־70 שפות.

הכנסייה היפיפייה הזאת מחולקת לשתי קומות.

בקומה התחתונה נראה קפלה שעל פי המסורת הנוצרית המפגש התקיים שם. על התקרה מונצחים אירועים אשר קרו על פי האמונה הנוצרית בתקופה ההיא. ביניהם נראה את טבח התמימים (טבח הורדוס), את זכריה הכהן (אביו של יוחנן המטביל), וכמובן ישנו סלע שעל פי האמונה אלישבע הסתירה מאחוריו את יוחנן המטביל בזמן "טבח התמימים" (אין תיעוד היסטורי לאירוע זה). כמו כן נראה את המערה בה, לפי האמונה, הוסתר יוחנן המטביל.

הקומה הראשונה קטנה, אך מרשימה, מלאה פסיפסים, והיא נבנתה ב־1940, עוד בטרם הוקמה הכנסייה החדשה בקומה השנייה.

משם נעלה דרך גינה קטנה ויפה אל הקומה השנייה. הכנסייה החדשה מרשימה מאוד בגודלה, בעיצובה ובאומנות המקשטת אותה מכל עבר. הכנסייה מקדשת את מרים (אימו של ישו), ומתארת אותה כמלכת העולם, מתארת את הנשים העבריות והיהודיות כקדושות (כולל אסתר המלכה, שרה אימנו, רחל אימנו, דבורה הנביאה, יעל אשת חבר הקייני, יהודית וחנה), ומתארת באמצעות ציורי קיר אירועים היסטוריים שקרו במהלך ההיסטוריה הנוצרית.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.












12 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page