top of page
חיפוש

כנסיית הר האושר.

מבוא:

בצד הצפוני של הכנרת, על הר נחום אשר מהווה את חלקה הדרומי של רמת כורזים, נמצאת כנסייה קתולית אשר הוקמה בשנים ,1936/7 על ידי "הארגון האיטלקי לעזרה למיסיונרים איטלקים" בתמיכה כלכלית של הממשלה הפשיסטית של מוסולוני.

הכנסייה תוכננה על ידי אחד מגדולי האדריכלים של הכנסיות בארץ - אנטוניו ברלוצ'י. אחת מהטעויות שעשה אותו ברלוצי, הייתה תמיכה במשטר הפשיסטי של מוסוליני. התמיכה הזו "זיכתה" אותו בגירוש מהארץ על ידי הבריטים - עם פתיחת מלחמת העולם השנייה. עם סיום המלחמה הוא שב מאיטליה לירדן, המשיך לתכנן כנסיות. הכנסייה האחרונה שתוכננה על ידו לפני מותו (1961), הייתה הכנסייה הכרמליטית בחיפה.

הכנסייה על הר האושר מתארת את האירוע שבו ישו נותן 8 ברכות למדוכאי הארץ (לחולים לעניים ל"שקופים" וכיו"ב), אשר מאמינים באלוהים, ומנבא את הברכה שתצמח להם מצניעותם. האירוע נחשב למהפכה סוציאלית בתפיסת הממסד הדתי היהודי, שבאותה תקופה ראה ברכה במסחר עם הרומאים וגריפת עושר.

ברלוצ'י הצליח בכישרונו האדיר, לתכנן כנסייה שלכאורה נראית צנועה, אולם היא יפיפייה, מעוטרת ברצפת פסיפס מרהיבה, ומוקפת בגנים, פריחה, מדשאות, מפל מים ותצפית יפה לעבר הכנרת.

האתר (מחיר כניסה לרכב):

איך מגיעים? נקליד ב־WAZE "כנסיית הר האושר". התוכנה תוביל אותנו מכביש 90 לכביש הגישה לכנסייה (8177).

לאחר שנשלם דמי חניה, ניכנס למגרש החניה הגדול בכניסה לגן המקיף את הכנסייה. מימין למזנון יש שירותים נקיים וחינמים.

הגן מרשים. לאורך המדרכה החוצה אותו ישנן אבנים עם פסוקים משמונה הברכות הכתובות בברית החדשה. לאחר שנעבור את המזרקה, נראה את הכנסייה.

בתוך הכנסייה נעבור מסדרון צר שם תלויות הגלימות שלבשו האפיפיורים פאולוס ה־6 ויוחנן פאולוס ה־2. אלה שניים שנטלו חלק בשינוי החיובי של עמדת הוותיקן כלפי ישראל והכרה בה כמדינת היהודים (הראשון היה האפיפיור יוחנן ה־23 שגם הציל מאות יהודים בזמן השואה).

בתוך הכנסייה עצמה, הבנויה מ־8 צלעות כ־8 הברכות של ישו המוזכרות בברית החדשה, נראה במרכז במה ועליה צלב. מעל הבמה נראה תקרה המעוטרת בקולאז'ים עם שמונה הברכות, ורצפת הכנסייה מעוטרת בפסיפס מרשים.

אם יתמזל מזלכם, תוכלו לחוות מיסה במקום עקבו אחר שעות הפתיחה של הכנסייה: 08:00-11:45, 14:00-16:45 למעט חגים נוצריים. טלפון: 046726712.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.





389 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page