top of page
חיפוש

מוזיאון חצר הישוב הישן - הרובע היהודי ירושלים.

מבוא:

מוזיאון חצר הישוב הישן ברובע היהודי, הוא שכיית חמדה אמיתית, המונה מספר חדרים עם ממצאים היסטוריים מרתקים, סיפורים נפלאים על הרובע היהודי במאה ה־19, מוצגי יודאיקה ייחודיים, ובית הכנסת בו נולד האר"י הקדוש מייסד הקבלה הלוריאנית.

הכניסה הצנועה למוזיאון, השוכן בבניין בן 500 שנה, אינה מעידה כלל על המראות והחוויות שנחווה בתוכו.

המוזיאון מכיל מספר מדורים שהופכים את הביקור לחוויה לכל המשפחה - כולל ילדים. נבקר במדור תשמישי הקדושה המציג תשמישי קדושה נדירים מהמאה ה־19, במדור "להיות ילד בישראל" שם נצא למסע בזמן אחרי משחקי הילדים בתקופות שקדמו למחשב (חוויה להורים ולילדים כאחד!), נבקר במדור "מושב זקנים" בו נראה מה המשמעות של להיות זקן בירושלים במאות ה־19 וה־20 (מרתק).

בנוסף נשמע את סיפורה הטראגי של בחורה בשם אָלֶגְרָה מהמאה ה־19, נבקר בבית הכנסת מהמאה ה־16, בחצר אופיינית למאה ה־19, בחדר ילדים מהתקופה ההיא, מטבח נוסטלגי ועוד...

האתר (בתשלום – כמעט סמלי):

איך מגיעים? נכנסים בשער יפו של העיר העתיקה ומתחילים ללכת ימינה לכיוון מגדל דוד. עוברים את מגדל דוד ולאחריו פונים שמאלה לרחוב סנט ג'ימס ברובע הארמני. הרחוב מתעקל שמאלה ואחר כך ימינה. ההמשך של רחוב זה ברובע היהודי הוא רחוב אור החיים. לאחר כ־50 מטר נגיע למוזיאון (מצד ימין).

אני ממליץ לטלפן למוזיאון (072-3290748) לברר שעות הדרכה מקומית שווה כל רגע.

התצוגה במוזיאון כוללת גם תמונות, מסמכים, סרטים ישנים ונדירים ואפילו פנס קסם. לאוהבי ז'אנר ההיסטוריה של הישוב היהודי בתקופה שקדמה לשחרור העיר ב־1967 מובטחת חוויה מרתקת.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.









10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page