top of page
חיפוש

מוזיאון ראלי - קיסריה.

מבוא:

זה סיפור על יהודי יליד העיר סלוניקי שביוון בשם הארי רקנאטי (1918-2011), בנקאי, חובב אומנות ואחד מאספני האומנות הגדולים בעולם, מייסד רשת מוזיאונים ברחבי העולם, איש אוהב ארצו, עמו ואדם, שהחליט להקים בקיסריה מוזיאון, אותו קרא על שם האחים ראלי שהיו שותפיו המרכזיים להצלחתו הכלכלית.

רכש אדמה בקיסריה, ובהשקעה של 4.5 מיליון דולר הקים מוזיאון (נגיש לנכים) המחולק לשני בניינים מדהימים בעלי אופי ספרדי, שהנציחו שני נושאים:

1. האומנות הספרדית.

2. ההקשר היהודי בנושא האומנות של עמי ספרד.

הכניסה למוזיאון היא חינמית כחלק ממורשתו של הארי רקנאטי, לאפשר לכל אדם באשר הוא אדם, ליהנות מאומנות ללא קשר למצבו הסוציואקונומי.

האתר:

איך מגיעים? מקישים ב־WAZE "מוזיאון ראלי קיסריה". התוכנה תוביל אותנו לתוך הישוב קיסריה. נגיע לחנייה המרווחת שלפני שני הבניינים ונחנה את הרכב.

הבניין הראשון (ראלי 1) מתרכז באומנות הספרדית עם יצירות של סלבדור דאלי ואחרים פסלים ותמונות רבות. בקומת התחתונה (מתוך שלוש!) ישנה גם תערוכה ארכיאולוגית של מוצגים המתייחסים ל"חלומו של הורדוס" (כך הוא קרא לתערוכה) בבניית קיסריה.

הבניין השני (ראלי 2), הנקרא "זיכרון ספרד", מתמקד בצורה מרשימה מאוד(!) בהיסטוריה היהודית של יהודי ספרד והאנוסים. לפני הכניסה לחצר נראה אובליסק מרשים המנציח את זכרה של יהדות איטליה שחלקה נספה בשואה כמו גם את חסידי אומות העולם האיטלקיים שסיכנו חייהם להצלת יהודים.

בחצר המרכזית נראה את פסליהם של רבי יהודה הלוי, שפינוזה, הרמב"ם, אבן גבירול, כמו גם של אנשים שמוצאם מהאנוסים כגון כריסטופר קולומבוס, נוסטרדמוס, ומיגל דה סרוונטס (הסופר שכתב את סיפור דון קישוט). בחצר הצדדית נראה את פסליהם של גדולי תומכי הקמת מדינת ישראל כגון: הרצל, ויצמן, בן גוריון, בלפור ועוד (נמצא שם גם את פסלו של הנשיא טרומן שאני חולק לחלוטין על מקומו ברשימה הזאת...). בתוך המוזיאון נמצא עשרות ציורים ופסלים המתייחסים לסיפורי התנ"ך.

על קירות החצרות ישנן יצירות דוקומנטריות, ישנן חצרות (פטיו) גם בקומות העליונות בקיצור מקום שופע אומנות והיסטוריה, וכדאי להקדיש לפחות שעתיים למקום.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.












14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page