top of page
חיפוש

מערת הנטיפים בית שמש.

מבוא:

מערת הנטיפים, אשר התגלתה באקראי במרץ 1968 כתוצאה מפיצוץ מבוקר של מחצבה סמוכה, אינה מהמערות הגדולות בעולם, אולם מרשימה מאוד במגוון הנטיפים והזקיפים שנמצאים בה, כמו גם משבילי הסיור שנבנו בתוכה מבלי לחבל במראה הטבעי של המערה.

הנטיפים במערה, שגילם מוערך בכ־­5 מיליון שנים, נוצרו ממפגש בין מים לסלע הגירי, בשילוב לחות מתאימה, והם מוארים בתאורת לד בכדי למנוע נזק להמשך היווצרות והתפתחות הנטיפים והזקיפים שבתוכה.

בעבר הייתה התנגדות חזקה של הדתיים לציין את גיל המערה, ואכן, במסמכים הרשמיים של הרט"ג נמחק גיל המערה.

ב־1977 נקבע שמה של המערה לזכרו של אבשלום שוהם שנפטר ב־1974, מספר שנים לאחר שנפצע קשה מאוד בפעולה מבצעית במהלך שירותו בסיירת שקד ב־1970. משפחתו תרמה כספים רבים לשיקום המערה. מעבר לשמותיה "מערת הנטיפים בית שמש", ו"מערת אבשלום", היא נקראת גם "מערת שורק" על שם הנחל שמעליו היא ממוקמת.

האתר (בתשלום):

איך מגיעים? מקישים ב־WAZE " מערת הנטיפים בית שמש". התוכנה תוביל אותנו לכביש 3866 המקשר בין בית שמש למושב נס הרים. כ־1.5 ק"מ מערבית למושב נס הרים, נראה פנייה צפונה (ליד אנדרטת הצ'לנג'ר) לכביש גישה שיוביל אותנו לחניון (יש שילוט).

לאחר שנשלם בכניסה, מחכה לנו ירידה די משמעותית (ועלייה בדרך חזרה), עד לכניסה למערה. הדרך למערה עוברת ביער חורש ארץ ישראלי שמבורך בפריחת חורף ואביב (רקפות, כלניות, עכנאים ועוד...), וישנם ספסלי מנוחה לאלה העולים חזרה לחניון.

הערה: לנכים ניתן לתאם מראש גישה מונגשת עד ממש לפתח המערה.

המערה עצמה מרשימה מאוד. בתוך המערה ישנו שביל גישה המעביר אותנו על פני צורות שונות ומרתקות של נטיפים וניצבים חלקם באורך של 1 מטר, רובם בגובה של מבנה שתי קומות. בהחלט חוויה מיוחדת.

משך זמן הביקור - כולל הירידה והעלייה, כשעה וחצי.

במקום ישנם שירותים מסודרים. בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.










6 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page