top of page
חיפוש

מפל סער.

מבוא:

נחל סער, המתחיל את זרימתו באזור מג'דל א-שמס במורדות החרמון (1130 מטר מעל פני הים), מתחתר על הגבול שבין הר החרמון ורמת הגולן מערבה עד שילובו בנחל חרמון (הבניאס) בגובה 390 מטר מעל פני הים.

המשמעות של ירידת הנחל ב־740 מטר במרחק של 11 ק"מ, כאשר ששת הקילומטרים האחרונים הם התלולים ביותר (משמעותית), מביאה ליצירת מפל מהמרשימים בארץ לקראת סוף נתיב זרימתו.

נחל סער בבסיסו הוא נחל איתן שזרימתו אמורה להיות במשך כל השנה. אולם, בעשרות השנים האחרונות מבוצעת שאיבה ממקורותיו, דבר שהופך את הנחל והמפל לתופעות עונתיות בעיקר בחודשי פברואר- מאי (בתלות בכמות הגשמים באותה שנה).

האתר:

איך מגיעים? מקישים ב־WAZE "מפל סער". התוכנה תוביל אותנו לכביש 99 המוביל מקיבוץ שניר במעלה רמת הגולן לישוב הדרוזי מסעדה. כ־100 מטרים מערבית לפנייה לישוב עין קיניא (צומת סער - כביש 989), נראה חנייה בצד הדרומי של הדרך שם נחנה את הרכב.

נחצה את הכביש (בזהירות!), וניכנס לשביל שיוביל אותנו לתצפית על המפל. המפל עצמו גולש בשתי מדרגות גובה, כשביניהן ישנה בריכה יפיפייה האסורה לגישה ומסוכן להגיע אליה.

ישנה אפשרות מאותה כניסה בה נכנסנו לכיוון מרפסת התצפית, לעלות בשביל מסומן ירוק לעבר "גשר הידידות", המגשר בין שתי הגדות של הערוץ (כ־20 דקות הליכה לא קשה לכל כיוון). בימים גשומים השביל עלול להיות בוצי וחלקלק.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.





10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page