top of page
חיפוש

מצפה מבוא חמה ומצוקי האון.

עודכן: 13 בפבר׳ 2022

מבוא:

מצוקי האון הם מסלול ברמת הגולן המתחיל ליד מצפה השלום בכפר חרוב ומסתיים בצוק ליד מבוא חמה המתנשא מעל קיבוץ האון שנמצא על שפת הכנרת - ומכאן שמם.

במהלך השנה הרגילה המקום פחות אטרקטיבי למטיילים יותר למעיפי דאונים מכל המינים והסוגים.

אולם, בחודשים ינואר-מרץ מתכסים המצוקים בפריחה של רקפות, כלניות, אירוסים, חרדלים, חרציות, נוריות, כשהם מוקפים במרבד ירוק החל מהפסגה ועד למורדות המערביים של רמת הגולן - בואכה קיבוץ האון.

לאורך המסלול שאורכו כ־2.5 ק"מ, ניתן גם לפגוש עמדה קדמית של הצבא הסורי שחלשה על הכנרת. הקירבה, הראות והתצפית על שטח עמק כנרות והגליל התחתון, מבהירים יותר מכל מדוע אסור לתת לצבא הסורי לשבת מתחת לקו המעיינות (ועל כך "פוצץ" המו"מ של הנשיא אסד עם יצחק רבין ב־1993).

האתר:

איך מגיעים? מקישים ב־WAZE "מצפה השלום כפר חרוב". התוכנה תוביל אותנו לכביש 98 בדרום רמת הגולן. קצת דרומית לפנייה לקיבוץ כפר חרוב, נראה פנייה מערבה למצפה השלום (יש שילוט).

נפנה וקצת לפני ההגעה לחנייה של המצפה עצמו נראה פנייה שמאלה לשביל עפר כבוש/סלול לסירוגין. שביל זה הוא תחילת מסלול מצוקי האון.

יש אבנים המונעות כניסה עם רכב רגיל לשביל, אבל בעלי רכב 4X4 יוכלו לעקוף אותן ולהיכנס בנסיעה (אבל בזהירות יש הולכי רגל עליו).

המסלול שאורכו כ־2.5 ק"מ הוא קליל, נטול עליות וירידות ועובר בסמוך למצוק. יש לאורכו ספסלי ישיבה ונקודות תצפית מרשימות. לקראת סוף המסלול מגיעים לרחבה, שם ניתן לפגוש בשבתות מעיפי דאונים מקצועיים עם שלטי רדיו חוויה בזכות עצמה.

סוף המסלול הוא במצפה קיבוץ מבוא חמה שם נפגוש את עמדת "התותח הוורוד" – עמדה סורית מלפני מלחמת ששת הימים עם תותח נ"מ סורי שנצבע בוורוד מאותה תקופה. בצמוד ישנו שעון שמש שמהווה גם פסל סביבתי וגם שעון, מקום נחמד לכל המשפחה.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.









38 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page