top of page
חיפוש

נחל שופט והאזור

צמוד לישוב יוקנעם, מסתתרות מספר פינות חמד של מים, פריחה, היסטוריה, ארכיאולוגיה, ונוף. אחת מהן, הידועה ביותר ואולי המרשימה ביותר, היא נחל שופט.

נחל שופט, שמקורותיו מתחילים ברמות מנשה הנשפך לנחל קישון במערב, הוא אחד משמורות הטבע הראשונות במדינה, הכוללת נחלים, שהונגשו לנכים ועגלות ילדים, כולל מתקני פיקניק, שולחנות, ושבילים נוחים להליכה.

הנחל נקרא על שמו של השופט היהודי-אמריקאי ג'וליאן מק, מי שכיהן כנשיא ההסתדרות הציונית באמריקה. במהלך חייו, תוך שימוש במעמדו המיוחד בארה"ב, הוא סייע בשיווק וקידום הרעיון הציוני בשליש הראשון של המאה ה־20, ונפטר במהלך מלחמת העולם השנייה (1943), מבלי שראה איך חלומו רוקם עור וגידים. פעילותו הייתה משמעותית עד כדי כך שבנוסף להנצחת שמו בנחל, הוחלט לקרוא על שמו קיבוץ - "רמת השופט".

הנחל זורם בכל ימות השנה, ומהווה מוקד משיכה למטיילים בכל עונות השנה - בעיקר בשבתות. מעבר לשאון המים המרגש, ניתן למצוא בו צמחיית נחלים מגוונת כגון: פטל, הרדוף, ערבה וגרגר הנחלים, חורש ארץ ישראלי (חרוב, ער אציל, אשחר א"י, ואפילו אורנים). כמובן שלא שכחתי, בעונה זו גם כלניות...

אם נהיה בשקט והאתר לא היה עמוס, ניתן יהיה למצוא במים נוטריות, סלמנדרות (סוג של דו-חיים, בצבעי צהוב שחור), ועופות מים. אם יתמזל מזלנו, נראה על גדות הנחל תנים, חזירי בר, שועלים שבאים לשתות.

אבל, בעוד רבים וטובים מכירים את השמורה הנ"ל, במרחק של 5 -10 דקות נסיעה, ניתן להוסיף עוד כמה פינות חמד מעניינות ששוות ביקור:

1. ערוץ/ מעיין האולמוסים – המקום צמוד לקיבוץ רמת השופט (מערבית לו), והוכשר על ידי חברי הקיבוץ. השביל מכיל מספר בריכות עגולות, מעשה ידי אדם, בקוטר של 1-1.5 מטר כל אחת, נטוע בעצי פרי משבעת המינים, ועץ תות ענק. בהחלט מקום אינטימי ולא ידוע.

2. עין ריחניה תחתון (או סתם עין ריחניה) - פלג של נחל שופט שבערוצו נמצאת גם "מערת הריינג'ר" שהיא מערה שנוצרה מצמחי הקנה. המים במערה צלולים, אפשר ורצוי לתפוס שלווה, להתנתק מהעולם, ואל תספרו לאף אחד, בימים חמים - גם כיף לעשות זאת בתוך המים...ששש!

3. מכון המים הישן של רמת השופט – מכון המים של קיבוץ רמת השופט, הכולל סכר, שדרת דקלי וושינגטון תמירים בגובה של כמעט 20 מטר, מקום נחמד לראות כיצד הסתדרו ראשוני המתיישבים עם ההצפות, ההשקיה, ותיעול המים.

אז סעו לטייל - כי הטבע זו התרופה הטובה ביותר.

ואם עדיין לא הזכרתי לכם – לא לשכוח כמובן, תרמוסים, עוגיות, פירות ושקית אשפה לאסוף את כל השאריות חזרה אתכם. תבלו...


תן שבא ללגום...





25 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page