top of page
חיפוש

עין אשקף עין ערן – הרי ירושלים.

מבוא:

עין אשקף (שיבוש השם הערבי א-שקף שמשמעותו מדרגת סלע) ועין ערן (ע"ש סמ"ר ערן דן גור שנפל בפעילות מבצעית בעזה בשנת 2008), הן למעשה שתי בריכות סמוכות הניזונות מאותו מעיין (עין אשקף) הנובע כל ימות השנה!

המעיין היה מקור המים העיקרי של החקלאות במורדות הצפוניים של הר שלמון - עליו ממוקם היום הישוב עמינדב (ולכן האזור נקרא "יער עמינדב").

האתר:

איך מגיעים? ישנן שתי דרכים להגיע לבריכות:

1. הדרך הארוכה, אך קלה לנהיגה ויש חניה בשפע ליד השער מקישים בWAZE "עין אשקף". התוכנה תוביל אותנו לפאתי הישוב אבן ספיר מצדו הדרומי. נגיע לשער נעול שם הושאר פתח למעבר להולכי רגל. נחנה את הרכב, ונתחיל לצעוד על הכביש. כ־200 לאחר מכן נפנה שמאלה לדרך עפר עליה נצעד עוד כ־270 מטר ונגיע למזלג דרכים. ניקח את הצד הימני ונרד כ־750 מטר עד לפניה ימינה לבריכה הראשונה - עין ערן. הבעיה במסלול הזה היא ההליכה חזרה של כ־1200 מטר כשיותר מחצי מהדרך היא בעליה. אבל אם נעשה עצירה או שתיים בדרך (ישנם אזורי צל בהם ניתן לנוח), אז העלייה הופכת לפשוטה בהרבה.

2. הדרך הרגלית קצרה בהרבה (אולי 200 מטר) וללא עלייה, אבל לא אחרי גשם כשהדרך בוצית, ולהסתובב חזרה צריך מכוון (הדרך צרה). עם 4X4 ניתן לעשות את כל הדרך עד למעיין. מקישים בWAZE "תחנת מיתוג אבן ספיר". התוכנה תוביל אותנו לכביש 386. בצמוד לתחנת המיתוג יש פניה מזרחה (יש עוד פניה 50 מטר צפונית לשם לא לכך אני מכוון) שחולפת צפונית לתחנת המיתוג (תחנת המיתוג תהיה מימיננו). ניכנס לדרך העפר (נגישה לכל סוגי הרכב) ואחרי שנעבור את תחנת המיתוג הדרך מתעקלת בחדות ימינה למעין עקלתון (עלייה). כשיגמר העקלתון (כ־40 מטר) נפנה שמאלה וניסע עד שהרכב כבר לא יוכל לעבור. נחנה בצד הדרך כשאנחנו מותירים מספיק מרווח לרכבי 4X4, ונמשיך עוד כ־200 מטר ואז נראה את הפנייה/ירידה שמאלה למעיין. עוד 20 מטר ואנחנו שם.

שלט המבשר על ההגעה למעיין ערן יקבל את פנינו, כשלמרגלותיו בריכה נפלאה, נקייה וצוננת. מסביבה ישנם אזורי צל שניתן לפרוס בהם את ארוחת הבוקר.

אם נלך מהבריכה הראשונה לכיוון מזרח נגיע לאחר כ־40 מטר לבריכה שנייה מקוּרָה במערה מוצלת שחציה פתוח - גם היא מוזנת על ידי עין אשקף.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת את האשפה איתכם. תבלו.







305 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page