top of page
חיפוש

פארק נחל אמציהו – כיכר סדום.

מבוא:

נחל אמציהו ("ואדי קוֹצָיֶיב" בשמו הערבי), קיבל את שמו העברי בשנת 1950, לאחר שהועדה לשמות עבריים בנגב החליטה שהמלך אמציה (797-767 לפנה"ס) עבר בנחל זה בדרכו למלחמתו בממלכת אדום ככתוב: "הוּא הִכָּה אֶת אֱדוֹם בְּגֵיא מֶלַח עֲשֶׂרֶת אֲלָפִים" (מלכים ב' פרק יד פסוק ז).

בנובמבר 1948, ניצל כוח צה"ל את אפיקו הרחב של הנחל, כשהוא עובר בתוכו בדרכו לשחרור סדום מהמצור הירדני שהיה על המקום (מבצע לוט). במרץ 1949 (מבצע עובדה) כוח גולני חוצה את אפיקו של הנחל בדרכו לעין חציבה. העובדות רק מבליטות את חשיבותו האסטרטגית של הנחל לתנועה במרחבי האזור.

תחילתו של הנחל באזור המכתש הקטן, והוא מתחתר לאורך כ־20 ק"מ עד הגיעו לדרום ים המלח כיכר סדום. לאורכו נמצא מערות קרסטיות (המפורסמות שבהן: מערת אמציה, מערת המזרון) אזורי תצפית ושטחי צל מתחת לעצים רחבי צמרת.

לאורכו של הנחל נמצא עצי שיזף גדולים, שיטה ואשלים, דבר שמעיד על מי תהום גבוהים בנחל. במקום חיים צבאים, לטאות, מכרסמים, זוחלים, ציפורים ועופות טורפים. התא האקולוגי של המרחב הוא עדין, שברירי וזו הסיבה להכרזתו כשמורת טבע.

זו הסיבה שפארק נחל אמציהו מוכרז כפארק אקולוגי.

האתר:

איך מגיעים? נקליד ב־WAZE "היכל מצדה – כיכר סדום". התוכנה תוביל אותנו מכביש 90 לכביש 2499. לאחר שנעבור מחסום, נגיע אל כיכר שם נפנה לפארק הנמצא בצמוד ליישוב נאות הכיכר.

הפארק הוא חינמי, ופתוח בכל יום בין השעות: קיץ: 08:00-18:00

חורף: 08:00-16:00.

בפארק ישנם שירותים, שולחנות, שטחי צל, ושתי אבנים מיוחדות. אחת נלקחה מים המלח המקום הנמוך בעולם, והשנייה מהר האוורסט המקום הגבוה בעולם. בימי חמישי-שבת ממלאים את בריכות השכשוך במים, אטרקציה לכל המשפחה. ניתן לבלות במקום שעתיים-שלוש, חוויה נעימה במרכזו של מדבר.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.





457 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page