top of page
חיפוש

פארק נשר – נחל קטיע.

עודכן: 8 באוג׳ 2022

מבוא:

בשנת 2004, תוך שיתוף פעולה בין קק"ל ועירית נשר, נחנך בצדו המזרחי של הכרמל, מעל נחל קטיע, פארק נשר.

הפארק הוא מכלול של שני מסלולי הליכה מרכזיים: האחד קצר ומישורי למדי המוביל אל הגשרים התלויים, והשני ארוך יותר (שביל אורי - ע"ש אורי בינמו ז"ל שזכה בציון לשבח לאחר מותו על פעולה שביצע במהלך שירותו הצבאי), ומוביל (חלק מהשביל חשוף לשמש) אל שתי מערות הצמודות לערוץ הנחל ושימשו בתקופה הפרה היסטורית את האדם הקדמון.

השבילים המובילים אל הגשרים הם מוצלים ברובם על ידי חורש ישראלי (חרובים, אלונים, קטלבים ועוד...) ועצי אורן האופייניים לאזור.

בכניסה לפארק יש גן משחקים אטרקטיבי לילדים מכל הגילים, שירותים וקיוסק לקניית משקה קל וחטיפים. יש במקום שולחנות פיקניק אולם הדלקת אש אסורה בתכלית האיסור!

בתקופות החורף והאביב, יש במקום פריחה עונתית מרשימה של נרקיסים, רקפות, ועוד...

האתר (חינמי):

איך מגיעים? נקליד ב־WAZE "פארק נשר הגשר התלוי". התוכנה תוביל אותנו מכביש 705 היורד מהכרמל לנשר. בשלב מסוים נפנה לרחוב החרוב שיוביל אותנו למגרש החניה בחזית הכניסה לפארק.

נחנה את הרכב, ונצעד במדרגות עד לאתר ההנצחה לזכרו של אורי בינמו (החנוכייה). משם נמשיך בשביל עד ההסתעפות : ימינה לכיוון הגשרים (שביל שחור-ירוק), שמאלה לכיוון המערות במורד הנחל (שביל אורי- שביל אדום).

אני ממליץ על השביל המוביל ישירות לגשרים שהם האטרקציה האמיתית של הפארק.

הגשרים נמצאים בגובה של 70 מטר מעל ערוצו של הנחל, המרחק בין שניהם הוא כ־150 מטר, וניתן ללכת על אחד מהם ב"הלוך" ולחזור דרך השני.

הגשרים אינם נגישים לעגלות, אולם ההליכה אליהם ובחזרה היא קלילה גם לאלה שאינם אוהבי לכת. בחזרה ניתן להתמקם באחד משולחנות הפיקניק במקום, לתת לילדים לשחק במתקנים, וליהנות מהטבע והצל הטובל בחורש ישראלי.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.






54 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page