top of page
חיפוש

גן לאומי - אחוזת קבר בן גוריון.

מבוא:

על מצוק המשקיף על ערוצו של נחל צין ממוקמת אחוזת הקבר של דוד ופולה בן גוריון. המיקום של האחוזה נקבע על פי צוואתו הציונית של בן גוריון בה כתב: "בנגב ייבחן העם בישראל...".

את המיקום אישר מספר שבועות בטרם נפטר דוד בן גוריון (דצמבר 1973). המכרז לתכנון אחוזת הקבר יצא במאי 1974, תכננו האדריכלים ליפא יהלום ודן צור (חתני פרס ישראל שתכננו בין השאר גם את גן השלושה), ובנייתה של האחוזה הסתיימה מספר שנים מאוחר יותר.

התכנון והביצוע מרהיבים. נבנה גן בוטני, מלא במדשאות וצמחי ארץ ישראל, המעוצב לאורך 300 מטר כוואדי מדברי מוקף ירוק ופריחה (חלומו של בן גוריון בנוגע לנגב - בזעיר אנפין).

האתר (חינמי):

איך מגיעים? נקליד ב־WAZE "אחוזת קבר בן גוריון". התוכנה תוביל אותנו מכביש 40 לכביש הגישה למדרשת בן גוריון (2039). לפני הכניסה למדרשה נפנה ימינה וכביש קצר יוביל אותנו לרחבת החנייה שלפני הכניסה לאחוזת הקבר.

השירותים ממוקמים מימין לכניסה לפארק. ניכנס ונתרשם מהצמחייה, מהירוק, משטחי הצל בשני צידי השביל המעוצב כוואדי מדברי. לאחר כ־300 מטר נגיע לחלקת הקבר.

הקצה הדרומי של חלקת הקבר הוא למעשה פסגתו של מצוק תלול ומרשים המשקיף מצד אחד לעבר נחל צין הפרוס מתחתינו כמונח על כף ידנו, ומצדו המערבי של הצוק נראה את נחל עבדת (המתחבר לערוצו של נחל צין בהמשך) ועין עבדת.

הקברים המונחים לתפארת למול הנוף המדהים, מהווים תמונה שלמה של זיכרון ונוף ארץ ישראלי המשולבים יחדיו.

אני מאוד ממליץ לחזור דרך השביל ההיקפי המערבי. הנוף משביל זה הוא מקסים, ואם יתמזל מזלכם, גם תראו משפחות יעלים צועדות לכיוון הוואדי.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.







9 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page