top of page
חיפוש

גשר החבלים נחל הבשור.

מבוא:

נחל הבשור הוא מהארוכים שבנחלי הנגב (80 ק"מ). הנחל שראשיתו בהר הנגב רמת עבדת, מתחתר דרומה בתחילה לכיוון נחל הרועה, ולאחר מכן מערבה דרך מישור חלוצה עד להשתלבותו עם נחל באר שבע. משם הוא זורם לכיוון צומת צאלים בדרכו לים התיכון. שמו ניתן לו על ידי ועדת השמות הממשלתית בעקבות הכתוב בספר שמואל: "וַיֵּלֶךְ דָּוִד הוּא וְשֵׁשׁ מֵאוֹת אִישׁ אֲשֶׁר אִתּוֹ וַיָּבֹאוּ עַד נַחַל הַבְּשׂוֹר וְהַנּוֹתָרִים עָמָדוּ.".

הנחל הוא נחל איתן, אם כי לעיתים מזדהם משפכים שמגיעים אליו בעיקר ממפעלי רמת חובב ומחנות צה"ל באזור. למרות כל זאת, מתקיימים בנחל חיים עשירים ומגוונים של דגי נאווית המליחות - להדברת יתושים, צבי מים, נוטריות, ברווזים, סופיות, אגמיות, צפרדע הנחלים, לטאות וזוחלים, ציפורי סבך קטנות, עגורים, מכרסמים, צבאים, שועלים, זאבים, צבועים, קרקלים, וחזירי בר.

בהיות הנחל איתן, הוא היווה עד להקמת המדינה ציר סחר חשוב בנגב, ולכן הוקמו לאורכו עמדות משמר של הצבא הבריטי (בעיקר בתקופת המרד הערבי 1936-1939).

באחד מקטעי הנחל, דרומית-מזרחית לפארק אשכול, בוצע שחזור של נקודת שמירה בריטית והוקם גשר חבלים (שלמעשה מורכב מכבלים של פלדה) המחבר בין כביש 222 ובין דרך הנוף הנמצאת צפונית לנחל.

זהו גשר החבלים הארוך ביותר בארץ (80 מטר), והמעבר על פניו אפשרי רגלית בלבד. בצידו הצפוני ישנה אנדרטה לזכרם של עופר אמסלם (17) ויניב בן סעיד (19), בני קיבוץ משאבי שדה, שנהרגו במקום כשרכבו על טרקטורון.

האתר:

איך מגיעים? נקיש ב־WAZE "גשר תלוי נחל הבשור". התוכנה תוביל אותנו דרומית לקיבוץ גבולות על פני כביש 222 (לכיוון צאלים), עד שנראה את האתר מצד שמאל (צפון) של הכביש.

נחנה את הרכב ונצעד על הגשר בבטחה לכיוון התצפית שנראית על ידי האנדרטה שממוקמת באותה נקודה. המהדרין ימשיכו בדרך הנוף מערבה למאגר המים וגשר הצינורות הנמצאים כ־1.5 ק"מ מערבית לשם.

במקום יש מעט מאוד שטחי צל, והמקום אינו מתאים להתמקמות של פיקניק.

אין במקום שירותים ו/או ברזיית מים.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.




11 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page