top of page
חיפוש

גשר קנטרה – עמק בית שאן.

מבוא:

גשר קנטרה (או קנטיר= קשתות בערבית) הוא למעשה חלק מאמת מים שנבנתה בשנת 1260 ע"י הממלוכים על מנת להוביל מים מנחל חרוד אל האזורים החקלאיים שבעמק בית שאן (לישובים ביסן וחאן אל אחמר שהיו באזור באותה תקופה).

הגשר הוא בן שלוש קשתות, כשאחת מהן התמוטטה בתקופה העות'מנית, שוקמה בבטון בתקופה הבריטית, וכרגע היא בתהליך של בנייה מחדש שוב (עד שתושלם ישנו גשר מתכת במקומה).

מתחת לגשר ישנו שלט המצביע על קיר הטרוורטין. טרוורטין זה חומר העשוי סידן ומופרש מהמים בזרימה של עשרות/מאות שנים (רואים אותו על פני כל מובילי המים העתיקים בארץ). בעת העתיקה נהגו לחצוב אותו כחומר בנייה. בין האתרים המפורסמים בהם השתמשו בטרוורטין ניתן למצוא את הקולוסאום ומזרקת טרווי ברומא, כנסיית הסָקְרֶה קֶר בפריז ומרכז גטי בלוס אנג'לס.

האתר:

איך מגיעים? מקישים ב־WAZE "גשר קנטרה". התוכנה תוביל אותנו לפארק בית שאן, שם נרד מהכביש (רחוב נחל חרוד) ונפנה מערבה לדרך נוף נחל חרוד עד הגיענו לחניון.

נחנה את הרכב, ונלך על הגדה הדרומית של הנחל לכיוון הגשר. ההליכה נעימה, מוצלת, ויש במקום נקודות בהן אפשר להתרווח וליהנות מקפה חם ומהביל, עוגיות, פירות, וכל מה שעושה לכם טוב...

בהגיענו לגשר נהנה מזרימת המים (חזקה בחורף, מוחלשת אך קיימת גם בקיץ), מהבריכה שנקווית מתחתיו, מהשקט המלווה את זרימת המים.

פינת טבע נפלאה ופחות מוכרת.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.





66 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page