top of page
חיפוש

חורבת מלח – נחל תנינים.

מבוא:

חורבת מלח היא אתר בן כ־2000 שנה (תקופה הרודיאנית), בו הקימו מחצבות כורכר בכדי לבנות את אמת המים לקיסריה וחלק ממבני העיר. האתר מחולק למעשה ל־3 מוקדי עניין:

1. אזור המחצבות מעבר למחצבות הפרוסות על שטח של כ־100X100 מטר נמצא במתחם גם קולומבריום שכנראה שימש את עובדי המחצבה לגידול יונים לצרכי אכילה.

2. מתחם של מערות קבורה מרשימות צפונית למתחם המחצבות.

3. בחודשי הסתיו האתר עמוס במרבדים של פרח הסתוונית. כמו כן זה אחד המקומות היחידים בהם גודל נרקיס סתווי שייך למשפחת הנרקיסים, אבל עדין יותר במראה.

האתר:

איך מגיעים? מקישים ב־WAZE "רחוב תדהר אור עקיבא". התוכנה תוביל אותנו דרך רחוב אילן לרחוב תדהר באזור התעשייה של אור עקיבא. איך שתגיעו לרחוב תדהר ותפנו ימינה, תהיה לכם חניה בצד הצפוני של הכביש (20 מטר אחרי הפניה). שביל עפר יוביל אתכם צפונה לכיוון החורבה. לאחר כ־200 מטר תראו בצד ימין מחצבה עתיקה הגעתם. הקולומבריום נמצא כ־40 מטר מזרחית למחצבה (ניתן לראותו רק אם מגיעים מכיוון מזרח).

על מנת להגיע למערות הקבורה, תחזרו לשביל הראשי ותמשיכו צפונה עוד כ־300 מטר (תחלפו על פני מטע עצי פרי) ותגיעו לקבוצת אקליפטוסים. ממש לפני קבוצת האקליפטוסים תפנו תלכו מזרחה ותגיעו למערות הקבורה.

מחצבות המקום הן סטנדרטיות ואין בהן משהו מיוחד למעט הקולומבריום שנשתמר בצורה מרשימה על אף היותו קטן יחסית.

מערות הקבורה הן סיפור שונה. שתיים מהמערות נשתמרו בשלמותן, כשבאחת מהן ישנם 3 סרקופגים, שלמים (כולל המכסה העליון) כאילו הזמן עצר מלכת במערה. המערה השנייה היא בעלת שני פתחים, עם כוכי קבורה וכוך קשתי שכנראה שימש לפולחן המת בתוך המערה. שווה לראות!

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.
















239 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page