top of page
חיפוש

חורשת הסרג'נטים – נתניה.

מבוא:

חורשת הסרג'נטים היא אחת מנקודות החן באזור נתניה ששווה לבקר בהן בעונת החורף והאביב.

החורשה נקראת כך ע"ש שני הסמלים הבריטים שנתלו על ידי ארגון האצ"ל ב־1947 כנקמה על הוצאתם להורג של שלושה לוחמי אצ"ל שנתלו על ידי הבריטים ביולי 1947 (אבשלום חביב, מאיר נקר, יעקב וייס הי"ד). העובדה שאחד הסמלים היה יהודי דובר עברית (קליפורד מרטין), והשני היה מודיע של ההגנה (מרווין פייס), לא עזרה להם.

הקרע בישוב כתוצאה מההוצאה להורג של הסמלים התרחב, השנאה בין המחתרות פרצה בכל כוחה. בנוסף לרצח של יהודים על ידי יהודים מכל המחנות, הבריטים ביצעו פוגרומים ביהודים בתל אביב, ירושלים ובשכונות היהודיות של לונדון. למען הצדק ההיסטורי ניתן לומר שלאחר הפרשה לא היו יותר הוצאות להורג בריטיות, ובריטניה הסכימה לסיים את שלטון המנדט.

החורשה עצמה היא למעשה יער אורבני בגודל של 255 דונם שניטע בשלבים שונים (האלונים בשנת 1926, האורנים בשנות ה־30 המאוחרות, והאקליפטוסים ניטעו בשנות ה־50 - לאחר קום המדינה). אין לנו היום מידע מבוסס האם בחורשה הזו נתגלו גופות הסמלים תלויות על עץ (הם הוצאו להורג בתליה בתוך מלטשה בנתניה ולאחר מכן הגופות ניתלו בחורשה), אולם מקובל לחשוב שאכן זו החורשה.

החורשה (הקרויה גם "יער נתניה") היא בעלת מספר כניסות היקפיות, ובחודשי החורף והאביב (פברואר- אפריל), יש במקום פריחה של כלניות, צבעוניים, נוריות, פעמונית קיפחת ותורמוסים.

האתר:

איך מגיעים? נקליד ב־WAZE "חורשת הסרג'נטים נתניה" או "רחוב אלונים נתניה" כדי לדייק בכניסה הרצויה. התוכנה תוביל אותנו לרחוב אלונים בנתניה. מרחוב זה ישנן שתי כניסות אני ממליץ להיכנס בכניסה המזרחית יותר.

במקום חניה למכביר (כחול-לבן). ניכנס ונסתכל במפה התלויה בכניסה בה מצוינים אתרי הפארק - כולל מפת אתרי פריחה, דבר ייחודי ונפלא. אם הגענו עד אפריל, נפנה שמאלה לכיוון בריכת החורף. זוהי בריכה מלאכותית שמאכלסת בחורף צמחייה ובעלי חיים האופייניים למאגרי מים זמניים בחורף כקרפדות ואילניות. בעלי חיים אלה מתקיימים בעיקר מחרקים וזוחלי יתושים במים - לכן המקום נקי מיתושים!

משם נצעד בשבילי הפארק לכיוונים שיעניינו אותנו אני ממליץ לבקר גם באזור המזרחי של הפארק שם ישנו מגדל תצפית. ברחבי הפארק ישנן שלוש פינות משחקים ופיקניק אם כי הדלקה של אש ברחבי היער אסורה. לאורכם של השבילים מפוזרים ספסלים למנוחה והנאה מהטבע.

קחו בחשבון שאין במקום שירותים. בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.





69 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page