top of page
חיפוש

יער ראש העין.

מבוא:

יער ראש העין מוגדר על ידי קק"ל כיער קהילתי, כלומר יער שהוכשר (אם בנטיעות ואם בהכשרת דרכי גישה) לשימוש הקהילה של ראש העין. תחילת הכשרת היער החלה ב־1976 על ידי מתנדבים מהאזור בשיתוף עם קק"ל ועיריית ראש העין, והתרחבה מאוד במבצע נטיעות של חורש טבעי שנעשה בשנת 2005. במסגרת המבצע נשתלו חרובים, שקדים, אלה אטלנטית, שיזף, כלילי החורש ועוד...

במרכז היער עובר נחל רבה נחל שמקורותיו מתחילים באזור הכפר בידיא, נשפך לנחל סוסי שחובר לירקון בהמשך. הנחל מזוהם רוב חודשי השנה וערוצו יבש בחודשי הקיץ והסתיו. עם זאת, הוא מקיים סביבו מערכת אקולוגית נרחבת, שמוסיפה חן ליער ראש העין.

בשנת 2006 סולקו מהיער צמחים פולשים (לדוגמא: שיטה מכחילה) וניטעו עצי זית רבים למען יהיה לדור הבא של ראש העין את האפשרות לחוות מסיק זיתים בעונות הסתיו.

כיום היער בגודל של 1050 דונם, הוא מכיל מספר אזורים של פיקניק, שטחי צל בלתי נגמרים, מתקני משחקים לילדים, והחשוב מכל בעונות החורף והאביב שבילי פריחה מדהימים!

האתר:

איך מגיעים? נקליד ב־WAZE "יער ראש העין". התוכנה תוביל אותנו לרחוב קיבוץ גלויות בראש העין. אם נגיע מכיוון כביש 5, נצטרך לעשות פרסה כדי לפנות מזרחה לתוך היער.

נגיע ונעבור מחסום אחד (שעות הפתיחה של הפארק לפי השלט בכניסה הן 07:00-20:00) וניסע על דרך עפר עבירה לכל סוגי הרכב לכיוון המחסום השני. בדרך נראה שטחי פיקניק, מתקני משחקים, ובחודשי החורף והאביב - פריחה (דלילה ביחס למה שמחכה לנו בהמשך).

נגיע למחסום השני ונחנה את הרכב (המחסום סגור ומכאן המעבר הוא רגלי). ליד אזור החניה יש שטח צל גדול מאוד עם שולחנות פיקניק ומתקני משחקים.

נחצה את המחסום לכיוון מזרח ונלך ישר עד שניגע לשלט מימיננו "שביל פרחי הבר". נפנה ימינה ונתחיל לעלות בשביל שסימונו לבן-אדום-לבן. כבר לאחר 30-40 מטר נראה את הפריחה. בחורף יחגגו מול עיננו הנרקיסים, הרקפות, הלופים, הסביונים, כְּתָּמוֹת, ולקראת סוף החורף גם הכלניות יפגינו נוכחות.

באביב תקבל את פנינו פריחת הצבעונים מהיפות במדינה, שיצטרפו לרקפות ולנוריות, לפרגים, לאירוסים ולעוד מיני פרחים שסירבו להזדהות בפניי... בקיצור, אחד המקומות שאסור להחמיץ בשעת פריחה!

במקום אין שירותים, אבל ישנם ברזי מים מעטים.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.


















127 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page