top of page
חיפוש

מוזיאון המזגגה עתלית.

מבוא:

מעשה בברון רוטשילד, שחלם להקים תעשיית יין ענפה בארץ ישראל במאה ה־19. הוא הקים מושבות שעיקר החקלאות בהן התבססה על גפנים (זיכרון יעקב, ראשון לציון, נס ציונה ועוד...) והחליט להקים מפעל לייצור בקבוקי זכוכית.

בשנת 1891 הוא קורא למהנדס כימיה צעיר בשם מאיר דיזנגוף, שהתמחה באוניברסיטת ליון בצרפת בייצור זכוכית, ונותן לו את המשימה להקים מפעל לייצור בקבוקים בעתלית. היכרות זו תהפוך את מאיר דיזנגוף לאחד מהאנשים המשמעותיים בהיסטוריה המודרנית בישראל. נחזור למפעל הזכוכית...

עקב בעיות באיכות החול שבחוף עתלית, נכשלו הניסיונות לייצר בקבוקים בשקיפות ובאיכות הנדרשת, ולאחר 3 שנים המפעל נסגר והמבנה ננטש.

בשנת 1980, בעקבות חשיפתו של תל דור על ממצאיו המיוחדים, הוחלט לפתוח בבניין המזגגה מוזיאון שיציג ממצאים מתל דור החל מתקופת בית שני, דרך ימי הביניים, יציג את תקופת נפוליאון ועד להקמת מפעל הזכוכית.

האתר (בתשלום):

איך מגיעים? מקישים ב־WAZE "מוזיאון המזגגה נחשולים". התוכנה תוביל אותנו לכביש הגישה לקיבוץ נחשולים (7011), ומשם למגרש החניה של המוזיאון.

כבר בחצר המוזיאון נוכל לראות עוגני אבן עתיקים ששימשו את האניות הפיניקיות בעת העתיקה. ניגש בשביל הפונה מערבה לתצפית הממוקמת על תל דור, ונשזף את עיננו בחוף המקסים שנראה משם.

המוזיאון עצמו מחולק לחדרים כשכל חדר מייצג תקופה אחרת בארץ ישראל.

בתחילה נראה סרט קצר המסכם את תולדות המקום, ולאחר מכן נבקר בחדר עם ממצאים מהעת העתיקה, נעבור לחדר עם ממצאים מימי הביניים, משם ניכנס לחדר המוקדש לנפוליאון ותקופתו. נעבור לחדר המוקדש להפקת צבעי הכחול והארגמן מחלזונות בעת העתיקה וכיום, ומשם לחדר המוקדש לעת החדשה כולל דברי אומנות מזכוכית, יפים ומיוחדים מאוד!

המקום מעניין מאוד לאוהבי ז'אנר הארכאולוגיה, ההיסטוריה והאומנות.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.













99 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page