top of page
חיפוש

מוזיאון חומה ומגדל – יער חניתה.

מבוא:

כחלק משילוב ביקור ביער חניתה (ראה פוסטים נוספים באתר) מוזיאון חומה ומגדל בקיבוץ חניתה הוא מפתיע, מעניין, ומהווה אטרקציה לכל המשפחה (ילדים החל מגיל 10).

קיבוץ חניתה שעלה על הקרקע בשנת 1938 כישוב חומה ומגדל, במרכזו של אזור עוין וקשה לחקלאות, היה הישוב היהודי הראשון שעלה אל הקרקע בעת החדשה ברמה שנקראת במקרא "סולם צור" על גבול לבנון של היום.

הקיבוץ הוקם על הריסותיו של הישוב היהודי הקדום "חנותא". הישוב, המוזכר בתלמוד הירושלמי (מסכת תוספתא), היה בתוך השטח המחויב בקיום מצוות ארץ ישראל.

ממצאים ארכיאולוגים רבים נמצאו במקום לאחר העלייה לקרקע. בין היתר נמצאו כתובות פיניקיות, רצפת פסיפס מרהיבה של כנסייה ביזנטית, מטבעות, כלי חרס, ועוד רובם מוצגים במוזיאון.

בנוסף לכך יראו המבקרים באתר סרט הסבר וחדרי תצוגה העוסקים בהתיישבות במקום בעת החדשה.

האתר (בתשלום ממש זול):

איך מגיעים? מקישים ב־WAZE "מוזיאון חומה ומגדל חניתה". התוכנה תוביל אותנו לתוככי קיבוץ חניתה דרך כביש הגישה למקום החוצה את יער חניתה עצמו (8900). נחנה את הרכב.

באזור החניה נראה כלי רכב משוריין מהעת החדשה, כזה ששימש את השוטרים העבריים בתקופת המנדט (הנוטרים). משם ניכנס למבנה האבן שהוקם על חורבותיה של כנסייה ביזנטית (מאות 4-7 לספירה) והיה אחד ממבני הקבע הראשונים של הקיבוץ.

אולמות התצוגה מפתיעים. בתחילה ניכנס לחדר ונצפה בסרט ההסבר. לאחר מכן נראה את כלי העבודה והנשק ששימשו את המתיישבים מהעלייה לקרקע ב־1938 ועד מלחמת השחרור (כולל עור של נמר גלילי שכבר נכחד מהאזור ותלוי על אחד הקירות).

נעבור לאולם התצוגה הארכיאולוגי (חדר הקשתות). החדר עצמו מדהים ביופיו והממצאים הארכאולוגיים רק מוסיפים על עושרו החזותי. נראה שם דלתות אבן עטורות אבני פסיפס, פסיפסים נפלאים התלויים על הקירות ומעטרים את רצפת החדר, כלי חרס עתיקים, מטבעות עתיקות ועוד.

מקום ששווה ביקור, וניתן לשלב בו ביקור במקומות נוספים ביער חניתה - ראה פירוט באתר.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.












12 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page