top of page
חיפוש

מוזיאון יהדות איטליה, מוזיאון המוזיקה, נחלת שבעה - ירושלים.

מבוא:

שכונת נחלת שבעה [נקראת ע"ש שבעת מייסדיה - יוסף ריבלין, יואל משה סלומון, יהושע ילין, מיכל הכהן, בנימין סלנט, חיים הלוי ואריה (לייב) הורוביץ], נוסדה בשנת 1869 במסגרת היציאה מהחומות של יהודי ירושלים.

כיאה לרוב השכונות העתיקות בארץ, גם פיתוחה של זו החל בשנות ה־80 המאוחרות של המאה הקודמת (1988), ומאז היא רק מתפתחת, פורחת, ומשגשגת כמרכז הבילוי המרכזי של העיר. כדאי לבקר בשכונה על רחובותיה הצרים, ליהנות מהארכיטקטורה מהמאה ה־19, מבתי הקפה, המסעדות, הפאבים והמוזיאונים. אקדיש פירוט ל־2 מקומות שלא כדאי לפספס (ממליץ לטלפן קודם הגעה לכל מקום לאשר שעות פתיחה).

האתרים:

1. מוזיאון יהדות איטליה יהדות איטליה נחרבה הלכה למעשה בתקופת השואה. בכדי להציל את המעט שנותר מהתרבות המפוארת הזאת, הובאו פריטים רבים בשנות ה־50 וה־60 לארץ. המוזיאון נפתח ב־1983 במבנה משנת 1887 (שהוא מדהים בזכות עצמו עם ציורי קיר ועיצוב מהמם), ונועד לשמר ולהציג את מורשת יהדות איטליה, כפי שהייתה מתקופת הרנסנס ועד לשואה. ניתן לראות במוזיאון ארונות קודש מדהימים, בית כנסת שהועבר במלואו מהעיירה קונליאנו ונטו, הממוקמת צפונית לוונציה, והמקום מעניק הבנה על עושרה התרבותי של יהדות איטליה.

במוזיאון גם מוצגים כתוּבּוֹת שעליהן מצוירות נשים עירומות, כתרי תורה שהם אומנות צרופה, ותערוכות מתחלפות מרתקות.

2. מוזיאון המוזיקה איך אפשר לא ליהנות ממוזיקה, בעיקר כשהיא מוצגת כסרגל מוזיקלי-היסטורי לתולדות המוזיקה בקהילות היהודיות השונות בעולם? המוזיאון שבנוי להנאת כל המשפחה (מבוגרים וצעירים כאחד), יקבל אתכם בכניסה עם טאבלט שיוביל למסע מוזיקלי בשבעה מרחבים המתפרסים על פני שתי קומות, ומתארים את התפתחות המוזיקה העברית בקהילות העולם השונות.

במהלך הביקור תתקלו בכלי נגינה עלומים-מסתוריים אך נעימה נגינתם, תראו סרטי תלת מימד, תשחקו משחקים אינטראקטיביים, ותהנו מתצוגת קירות מרשימה

נחלת שבעה


מוזיאון המוזיקה




המוזיאון לתרבות יהדות איטליה

המוזיאון לתרבות יהדות איטליה - כתובה עם נשים ערומות

ציורי הקיר בבניין המוזיאון לתרבות איטליה.



כתר תורה

100 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page