top of page
חיפוש

נחל כזיב – עין זיו, עין תמיר, עין חרדלית.

נחל כזיב היה מאז שההיסטוריה החלה להיכתב, ציר כלכלי מרכזי בגליל. הנחל שמעיינותיו הראשוניים פורצים על רכס הגליל העליון בהר מירון, מתחתר מערבה עד שהוא נשפך לים התיכון בין נהריה לראש הנקרה, הוא מרכזי בנוף הגליל העליון המערבי. ניתן קפיצה קטנה לבריכות ולכיף שהוא מציע...

לאורך ערוצו של הנחל, הוקמו יישובים עוד בתקופה הברונזה התיכונה (1500 לפנה"ס), הכנענית, המקראית, בימי הביניים ועד לימינו אלה ממש עורק חיים רוחש וגועש על ציר ההיסטוריה.

מטבע הדברים, התוצאה של חשיבותו של הנחל, כנחל איתן, היא ריבוי אתרי טיולים לאורכו, החל ממעיין עין זיו, דרך מבצר המונפורט, פארק גורן, עין תמיר כולל מצד עין תמיר הצלבני החולש עליו, מערת מקדש שלידה חצוב "האיש שבקיר", טחנות קמח שפעלו על זרם המים, עין חרדלית, ועד לאתר הזיכרון ללוחמי הפלמ"ח שנהרגו בליל הגשרים בגשר הזיו.

האידיאל זה לקחת חצי יום (יש יגידו יום שלם), להצטייד עם מים, כובעים, אוכל, גזיה/תרמוס, קפה, עוגיות, וללכת לאורכו של הנחל, החל מעין זיו ועד המונפורט (יש יציאות מערוץ הנחל לכיוונים שונים במהלך המסלול - לא להתחיל את הטיול לפני שעושים שיעורי בית!!!).

כמו כן, היציאה מהנחל דורשת עליה חדה וגבוהה. מצד שני, אני מאמין שאין דבר כזה עלייה קשה יש קצב לא נכון. קחו בחשבון שכל העליות חזרה חשופות ברובן לשמש.

מצד שני יש מסלול קצר, זמין לכל המשפחה, בלי עליות וירידות, שנמצא בצד המערבי של הנחל ונקרא עין חרדלית (כך רושמים בוויז).

זהו מסלול בן כ־150 מטר, בתוך המים הקרירים והנעימים, מוצל, משהו שיהווה תמורה הוגנת ואף יותר מכך לאלה שרוצים לחוות את נחל כזיב "לעצלנים". כדאי להגיע עם סנדלים/נעליים להליכה במים, קפה ועוגיות להפסקה באמצע תיהנו!




האיש שבקיר במערת המקדש

המונפורט

90 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page