top of page
חיפוש

עין האולמוסים – ערוץ האולמוסים רמת השופט.

מעשה בבחור בשם עמוס תלמי שהחליט להנציח את שם אביו (אריה תלמי) על ידי בניית בריכת שכשוך באזור מעיינות, סודית סודית, אבל מתוקה מתוקה, במרכז חורש תאנים, רימונים, ועצי אולמוס שהם עצים אופייניים לאזורי נחלים ומעיינות...משהו.

מידי פעם אני סורק אזורים בארץ, כאלה שלא נמצאים על מסלולי הטיולים הידועים. אני מחפש כאלה שלא צריך לפסוע חצי יום אליהם, שיש להם ייחודיות מיוחדת, אם אפשר גם עמדת זולה לקפה ואתנחתא עם הטבע מעיין האולמוסים הוא תשובה נהדרת לכך.

המעיין נמצא בתוך ערוץ קצר בן כמה מאות מטרים, ממערב לקיבוץ רמת השופט.

איך מגיעים? מקישם בוויז "מועצה אזורית מגידו, רמת השופט" (או לוחצים על הכיתוב שהוא קישור למקום). הWAZE יוביל אתכם לכביש 6594. כשאנחנו נוסעים מזרחה, נחלוף על פני הכניסה למועצה האזורית מגידו, וניכנס בפניה הבאה, אליה יש שלט "אירוח כפרי רמת השופט". נעקוף את המפעל שמופיע מיד אחרי הפנייה מצדו הימני, ומיד אחרי המפעל ניצמד לדרך עמק הזיתים.

שימו לב. ישנה דרך סלולה בין כביש 6594 לבין דרך עמק הזיתים. אל תיכנסו בטעות לשם (זה יוביל אתכם לתוך הקיבוץ) – ראו מפה מצורפת.

לאחר כ־200 מטר הדרך מתעקלת שמאלה ופונה צפונה. אחרי כ־1 ק"מ נראה פניה שמאלה לדרך עפר נוספת. נפנה ונחלוף על פני חניון זיתים משמאלנו, נגיע לעץ שעליו שלט (ראה תמונה) המפנה אותנו ימינה לערוץ האולמוסים. כ־150 מטר אחרי כן נראה פניה אל שביל צר מצד שמאל. אחרי 15 מטר נגיע לבריכה. סודי כבר אמרתי? אבל שווה!

מי שימשיך עוד כ־200 מטר, יגיע למפלון קטן שמימיו זורמים לבריכות אגירת מים.

המים נעימים, נקיים, המקום מוצל ויש מקום לשבת. ליד הבריכה ישנו שטח מוצל שיכול להכיל 15 אנשים בלי בעיה. תיהנו.






333 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page