top of page
חיפוש

עין עמיקם - נחל תנינים.

מבוא:

נחל תנינים (ואדי א-זרקא בערבית = "הנחל הכחול") הוא אחד מנחלי האיתן היפים ביותר במישור החוף הצפוני.

למרות היותו קצר למדי (כ־25 ק"מ - מתחיל ברמות מנשה באזור קיבוץ דליה ומסתיים דרומית לקיבוץ מעגן מיכאל), הוא צופן לאורכו מספר אתרי טבע ואתרים היסטוריים ששווים ביקור כל אחד בזכות עצמו (ראה עוד אתרים באתר באזור "מישור החוף הצפוני").

אחד מהאתרים הללו הוא עין עמיקם.

מכיוון שהמעיין הנובע ממש בתוך ערוצו של הנחל, בימי החורף הזרימה החזקה של הנחל מקשה לראות את הנביעה הפנימית, אבל בחודשי הקיץ כשמי הנחל יורדים, המעיין מספק מים היוצרים בריכת שכשוך נקייה ונעימה (בשנים שכונות ממטרים, הבריכה רדודה עד בוצית בחודשי יולי-אוקטובר).

בימי החורף והאביב הזרימה כיפית, מזמינה, ובימים אביבים, שמשיים וחמים הרחצה הופכת לחובה.

האתר:

איך מגיעים? נקליד ב־WAZE "עין עמיקם דרך נחל תנינים צפונית". ה־WAZE יודע להבחין בין הדרך הצפונית שמובילה לזוּלָה על גדות הנחל לבין הדרך הדרומית שגם דרכה ניתן להגיע אולם אין את משטח הפיקניק כפי שתראו אותו בתמונות.

התוכנה תוביל אותנו לכביש 6533 היוצא/מוביל למושב עמיקם. ליד הגשר החוצה את נחל תנינים נפנה מערבה בדרך העפר הנושקת לגדה הצפונית של הנחל. הדרך עבירה לכל כלי הרכב הפרטיים (כשיש בוץ מומלץ לנסוע בזהירות, או ללכת ברגל). לאחר כ־450 מטר הגעתם ליעד.

כל הדרך היא במקביל לנחל, אולם ליד עין עמיקם ישנו שטח שהוכשר לשהייה, והירידה לנחל נראית מהדרך.

צמחיית הנחלים האופפת אותנו, המיית המָפָּלוֹנִים וקולו של הטבע, יזמינו אותנו לשהייה של שעה שעתיים (בעיקר אם הבאנו שתייה, עוגות, פירות, וכיו"ב).

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.





68 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page