top of page
חיפוש

פארק גורן – תצפית המונפורט.

מבוא:

ב־1963 החליטה קק"ל להקים פארק שכולו חורש טבעי, ועד היום הוא הגדול מסוגו בארץ. בשטח של 2000 דונם הוכשרו דרכים, הוקמו פינות פיקניק עם שולחנות, הוכשרו שבילי הליכה, הושמו שלטים והמקום הפך לאחד משכיות החמדה של הגליל המערבי.

בין היתר הוכשר "שביל הבולענים" קרוב לכניסה לפארק. שם, בחודשים ינואר-מרץ, ניתן לראות פריחה של מגוון פרחים כשהשולט שבהם זו הרקפת.

אחד מהמקומות המרכזיים של הפארק זו תצפית המונפורט. מכאן אפשר לתצפת על נחל כזיב ועל מבצר המונפורט (חווה צלבנית ששלטה על האזור החקלאי של נחל כזיב - והפכה בהמשך למבצר של מסדר הטֶבְטוֹנִים הצלבני שחששו משאר "אחיהם" הצלבנים תושבי הגליל).

מהתצפית ממשיך שביל שיורד לנחל כזיב, לעין תמיר ולמבצר עצמו.

האתר:

איך מגיעים? מקישים ב־WAZE "פארק גורן". התוכנה תוביל אותנו בכביש 899 לכיוון קיבוץ איילון ומושב גורן. בין שני הישובים נפנה דרומה לתוך הפארק. שביל הבולענים יהיה מימיננו לאחר כ־300 מטר נסיעה.

אם נמשיך עוד 1500 מטר לערך משביל הבולענים נגיע לתצפית המונפורט (יש שם שירותים). נחנה שם את הרכב, ונלך בשביל מתון לעבר התצפית. המראה מרהיב.

מהתצפית יורד שביל ההמשך לנחל כזיב כפי שמתואר במבוא.

בהמשך הכביש המעגלי המקיף את הפארק נמצא עוד מקומות לתצפית (פחות מרהיבים), חניוני פיקניק, ונקודות צל. מקום יפהפה ששווה ביקור.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.




13 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page