top of page
חיפוש

פארק המטוס – קריית שמונה.

מבוא:

פארק המטוס, הסמוך לקריית שמונה, הוא למעשה החלק התחתון של נחל עיון המתחיל את זרימתו בשטח ישראל באזור מטולה. הפרויקט הוא משותף לעיריית קריית שמונה, רשות הכינרת, הקרן לשטחים פתוחים וקק"ל.

שם הפארק נגזר ממטוס נורד ישן של חיל האוויר שהיה מוצב במקום (מאז הועבר ונעלמו עקבותיו אבל שם המקום נשאר). בפארק נסללו דרכים ושבילים (חלקם אמורים להיות מונגשים לעגלות), הושמו גשרים מעל הנחל והמפלונים שבמהלך מסלולו, הועמקו בריכות שכשוך, הושמו שולחנות פיקניק, הוקמה נקודת תצפית לעבר עמק החולה ובכל זאת רשמית הוא טרם נפתח (יהיה פתוח בחול המועד תשפ"ב). מדוע? שנת שמיטה....

כשייפתח רשמית הוא יאפשר במקום פיקניקים, קמפינגים, ומסלולים באורך של 1.3 ק"מ לאורכם של פלגי המים.

האתר:

איך מגיעים? מקישים ב־WAZE "פארק המטוס קריית שמונה". התוכנה תוביל אותנו לכביש 99 המחבר בין קריית שמונה וקיבוץ דפנה. כ־2.4 ק"מ מזרחית לצומת גיבור, נראה פנייה לפארק. במידה והכניסה עצמה סגורה, נחזור לכביש 99, ו־100 מטר מזרחה משם, נראה פנייה נוספת לדרך עפר. ניכנס ונחנה את הרכב.

המקום פשוט מקסים. רחש המים הזורמים ילווה אותנו לכל פינה, שבילים וגשרונים יתנו לנו את ההרגשה של הטבע במיטבו, ואם תגיעו בחודשי החורף והאביב, תתקלו בפריחה מדהימה (ראו תמונות).

במקום אין שירותים, אסורה הבערת אש (בשלב זה), אבל נקודת זוּלָה ליד אחד המפלונים עם שתייה קרה ועוגיות היא חובה לכל אוהב טבע ומים.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.









108 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page