top of page
חיפוש

שלוחת איילה חורבת שמרי ונחל שמרי – הר הכרמל.

מבוא:

שלוחת איילה על הר הכרמל הוא מסלול הליכה לכל המשפחה, כשחלק מהמסלול מוצל בחורש טבעי, שזור בפריחה עונתית רב גונית - בעיקר בעונות החורף והאביב, מעניק נוף לשפלת החוף וסיומו בחורבה צלבנית/ עות'מנית שהיא מערכת של מבנים עתיקים ומערות.

את הטיול ניתן לעשות בשני מסלולים:

1. מסלול המוגדר ברמת קושי בינונית, למרות שלדעתי בקצב איטי ניתן לעשות אותו עם ילדים מגיל 6 (לא לשכוח כובעים ומים). קחו בחשבון עם ילדים הליכה של שעתיים עם עלייה מתונה וירידה, וכדאי להשאיר רכב בנקודת היציאה (יחסוך לכם את הדרך חזרה שנעשית במסלול שונה, אבל עלייה...).

2. מסלול קצר בהרבה שמדלג על רוב הפריחה והתצפיות, ומייחד בעיקר את הביקור בחורבת שמרי.

בתחילת המסלול הארוך ישנו מעיין בשם עין איילה, מעיין שנביעתו אינה רציפה (וגם כשהוא פועם תפוקתו דלה למדי...). למרות זאת, עם שתי מכוניות אני ממליץ בחום לעשות את המסלול הארוך בעיקר בחורף או באביב בימים לא חמים. הילדים מאוד ייהנו.

האתר (בתשלום):

איך מגיעים? למסלול הארוך נקליד ב־WAZE "חניון כרמלים כביש גישה עופר". התוכנה תוביל אותנו מכביש 4 לכביש 7021. כ־400 מטר לאחר שפנינו נראה פניה ימינה לכיוון מושב עופר (יש שילוט). נעבור את חניון הזיתים משמאלנו וכ־1.1 ק"מ לאחר שפנינו לכיוון מושב עופר נראה פניה ימינה לכביש שמתחיל סלול. כ־100 מטר לאחר הפנייה נגיע לחניון. ניכנס למסלול ירוק ונגיע לבריכת האיגום של עין איילה (כפי שאמרתי, ברוב המקרים הוא יבש). משם מובטחת לנו דרך מקסימה על שלוחת איילה שעל הר הכרמל, עם חורש ארץ ישראלי ופריחה. ככל שנעלה יותר (עלייה מתונה למדי) נראה יותר פריחה, צמחי תבלין (בעיקר מרווה ואזוב/זעטר), תצפיות לעבר שפלת החוף ויישובי חוף הכרמל. בשלב מסוים נתחיל לרדת לכיוון חורבת עומרי.

למעדיפים לעשות את המסלול הקצר ולאלה שעושים את המסלול הארוך ומשאירים את הרכב השני למטה (מומלץ בהרבה!) תקישו ב־WAZE "מושב עין איילה". התוכנה תוביל אותנו לכביש 4. מול הכניסה למושב עין איילה נראה דרך עפר המובילה מזרחה. ניכנס לשם ונחנה ליד השער (אם השער פתוח, אני ממליץ להמשיך לנסוע עד למפגש עם ערוץ נחל שמרי. שם ניתן להחנות את הרכב ולפנות שמאלה לשביל סימון ירוק). 200 מטר לאחר מכן נראה את המערות ואת חורבת שמרי.

נחל שמרי הוא נחל אכזב ברוב ימות השנה והפריחה לאורכו דלה למדי. חורבת שמרי לעומת זאת היא בעיקר שני מבני אבן יפים עם קשתות ושתי מערות ששימשו לאכסון צאן בעיקר (ייתכן שבעיתות מצוקה גם למגורים). באזור החורבה יש מקום מוצל להתמקם, שתייה חמה/קרה, עוגיות, פירות, אתם, והטבע ייעשה את השאר...

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.












122 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page