top of page
חיפוש

גן לאומי נחל עיון – גליל עליון.

מבוא:

נחל עיון מתחיל את זרימתו במרג' עיון שבדרום לבנון, נכנס לאצבע הגליל ליד מטולה וזורם בהמשך לאגם החולה. לאחר הכניסה שלו לאצבע הגליל מאזור מטולה, הוא מתחתר באבן הגיר של הגליל ובגלל הפרשי הגבהים שהוא עובר ממטולה לאזור קריית שמונה (כ־200 מטר) במרחק קצר, נוצר לאורך נתיבו ערוץ תלול ועמוק, עם מפלים ובריכות שכשוך.

בשנת 2005, היטה חיזבאללה את מי הנחל לצרכי השקיה של הכפרים בדרום לבנון. "גידול טבעי של האוכלוסייה" הוא אמר כשממשלת ישראל למעט איומים ורטוריקה, השלימה עם המציאות עד היום.

הדבר הביא לכך שזרימת הנחל נחלשת מאוד בחודשי הקיץ המאוחרים והסתיו (היא נשארת תלויה רק במעיינות הקרובים לגבול הממשיכים לספק לה מים גם בחודשים אלה).

למרות הנאמר, האתר מאוד אטרקטיבי בחודשי החורף, האביב והקיץ (יוני- יולי).

מכיוון שהמסלול הוא לא מעגלי, רצוי להגיע לאתר עם שתי מכוניות אחרת מחמיצים חלק נכבד מיופיו.

האתר (בתשלום):

איך מגיעים? מי שרוצה לעשות את כל המסלול עם שתי מכוניות, ישאיר את הרכב הראשון בחניון התחתון (WAZE: "חניון תחתון נחל עיון") ויעלה עם הרכב השני לכניסה העליונה לשמורה (WAZE: "Ayun StreetMETULA"). מי שמסתפק רק במפל התנור ובבריכת השכשוך, יחנה בחניון התחתון.

למי שיעשה את הדרך מלמעלה, צפויה לו פגישה עם מספר אתרים יפים (הירידה היא נוחה, בחלקה שביל עפר כבוש ובחלקה מדרגות מותאמת לכל המשפחה). בין יתר האתרים תמצאו את:

1. מפל עיון המרשים.

2. מפל הטחנה.

3. עין סוכרה.

4. מפל התנור.

5. מצפור גפני.

6. בריכת השכשוך הסמוכה לחניה התחתונה.

הנאה מובטחת! בחודשי החורף והאביב תלווה אותנו פריחה של קוציץ סורי, בן חצב יקינטוני, לוע הארי ופעמונית.

במקום שילוט מסביר על הממצאים. ניתן לשלב את הביקור באתר בביקור גם במצפה דדו במטולה מקום מעניין. בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.



34 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page