top of page
חיפוש

המרכז להנצחת חללי אנז"ק באר שבע.

מבוא:

ב־31 לאוקטובר 1917, הסתערו הכוחות הבריטים אנז"ק (ANZAC= Australian and New Zealand Army Corps), על העיר באר שבע, תוך שהם מפתיעים את הכוחות העות'מנים בעיר.

מי שהכריע את הקרב הקשה הייתה חטיבת הפרשים הקלים הרביעית של הכוחות הבריטים. הסתערות הפרשים של החטיבה הרביעית נחשבת לקרב הפרשים הגדול האחרון שהתקיים בהיסטוריה המודרנית.

המרכז שנחנך ב־31/10/2017 (בדיוק 100 שנה לקרב שבו נכבשה העיר באר שבע), מתאר את תולדותיו של הכוח שהכריע את המערכה במזרח התיכון. נמצא בו הסברים מי היו חיילי אנז"ק, תלאותיהם באזור המדברי, פירוט הקרבות, תמונות וסרטים נדירים מאוד, הסברים מרתקים וסיפורים מעוררי חיוך והשתאות.

האתר:

איך מגיעים? מקישים ב־WAZE "המרכז להנצחת חיילי אנז"ק". התוכנה תוביל אותנו לרחוב אוסטרובסקי במרכז האזור העתיק של באר שבע (יש חניה כחול-לבן באזור).

נחנה את הרכב ונגיע לכניסה. האתר צמוד לבית הקברות הבריטי המרשים (אחד מארבעה בארץ - חיפה, ירושלים, רמלה, באר שבע) שבו קבורים מאות ההרוגים של הבריטים שנהרגו בדרום הארץ במלחמת העולם הראשונה.

המרכז עצמו מחולק לשש תחנות המספרות את תולדותיו של הכוח כחלק מהצבא הבריטי האימפריאליסטי, ואת חלקו של הכוח בכיבוש הארץ מידי הטורקים. במהלך הסיור תשמעו סיפורים, תראו תמונות וסרטים, מיצגים מרתקים, והפתעה גדולה בתחנה האחרונה!!!

המקום שווה מאוד לביקור גם לכאלה שהיסטוריה זה לא התחביב המרכזי שלהם. הביקור חוויתי לכל המשפחה (גם ילדים בגיל 10 ומעלה ייהנו).

כתובת האתר לתיאום ביקורים היא: https://anzac.co.il/




22 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page