top of page
חיפוש

כנסיית הלחם והדגים - טבחה צפון הכנרת.

מבוא:

אם אתם מזדמנים לצפון הכנרת ומתכננים ביקור ורחצה במעיין הנסתר (ראה ערך נוסף באתר), אני ממליץ בחום להיכנס לביקור קצר בכנסיית הלחם והדגים (הכניסה חינמית אם מחנים את הרכב בחוץ).

הכנסייה החדשה הוקמה על גבי הריסות כנסייה ביזנטית (מאות 4-7 לספירה) שהייתה במקום והנציחה את אירוע הנס המוזכר בברית החדשה שבו האכיל ישו 5000 איש ב־5 כיכרות לחם ו־2 דגים (הבשורה על פי מרקוס, פרק ו').

האתר:

איך מגיעים? מקישים ב־WAZE "כנסיית הלחם והדגים". התוכנה תוביל אותנו לצדו המערבי של כביש 87 (הכביש המקביל לחופה הצפוני של הכנרת). ניתן להחנות באזור - יש מגרש חניה כ־200 מטר מזרחית לכניסה לכנסייה (חניה בתוך המתחם עולה כסף).

הכניסה למתחם הכנסייה מתחיל בחצר בו מוצגים ממצאים ארכאולוגיים מהתקופה הביזנטית כולל אבן ענקית עם שקע בצורת צלב במרכזה ששימשה להטבלה, אבני ריחיים לייצור קמח, מַפְרֶחָה לייצור שמן זית ועוד...

הכנסייה החדשה (יחסית) שאליה ניכנס נחנכה בשנת 1982, כשרצפתה היא מהתקופה הביזנטית (משנת 350 לספירה).

רצפת הכנסייה כולה עשויה פסיפס ענק בן כ־1650 שנה (מהגדולים בארץ - אם לא הגדול שבהם). באזור הקרוב למזבח נראה שלושה פסיפסים יפיפיים שנעשו על ידי אומן מצרי, וזאת נוכל ללמוד על פי האיורים של החיות ועמוד המים שמשולבים בפסיפס כולם אופייניים לנילוס שבמצרים.

המקום מרשים ושווה ביקור גם לאלה שלא חובבי ז'אנר הכנסיות.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.







4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page