top of page
חיפוש

מעיינות סלווקיה או מעיינות עדן.

מבוא:

מעיינות סלווקיה הינם קבוצה של מעיינות הפורצים במבואות הדרומיים של העיר קצרין. ישנם עוד שני שמות למתחם: מעיינות קצבייה אל ג'דידה ("קצבייה החדשה" - ע"ש העיירה הסורית הסמוכה שננטשה על ידי תושביה ב־1967), ועיינות עדן (ע"ש המפעל שנהג לשאוב את המים למכירה – עד שפסק). השם "סלווקיה" נובע מתל מקראי סמוך.

על פי מחקרו של ד"ר יצחק מייטליס, הוא מזהה את התל המקראי הסמוך כתל מימי בית ראשון, שהיה חלק ממלכת גשור, ונכבש על ידי שבט מנשה - יש המייחסים לתל את העיר "גולן" המוזכרת בתנ"ך (יהושע כ"א). בתל נמצאו ממצאים גם מימי בית שני וביצורים מתקופת המרד הגדול שסופו היה חורבן בית שני (66-71 לספירה).

אין ספק ששפע המים והנביעות באזור, הפכו את המקום לנקודה אסטרטגית בדרכי הסחר בין מישור החוף והים התיכון לסוריה ומזרחה משם.

האתר:

איך מגיעים? מקישים בוויז "מעיינות עדן", והתוכנה תוביל אותנו למגרש חניה ומשם קצרה הדרך למים. הליכה של כ־80 מטר ואתם בבריכה הראשונה.

הבריכה מוזנת על ידי בריכות עליונות ממנה, כשהמים עוברים בין בריכה לבריכה בערוץ צר של מים שמסתיים במפלונים בדרכם לתוך הבריכות.

הליכה לאורך של כ־200 מטר לכיוון מזרח, תעניק לנו מסלול מוצל, רטוב (גובה כף הרגל), עם בריכות שכשוך, שבסיומו בריכת הנביעה החמישית במספר המבשרת על סיום המסלול. בבריכות יש דגים וסרטני נחלים, המספרים על תחייתו של הטבע במקום.

לאורך המסלול ישנה צמחייה ענפה וסלעים עם הסברים חרוטים על פניהם על המקום, וציטוטים מהמקורות הקושרים את המקום למתואר (יוזמה ברוכה שמתמזגת עם הנוף!).

ממליץ לקחת אתכם קפה, עוגיות, פירות, לבלות במקום זמן מה, ליהנות מהטבע, המים, השקט, ובדרככם חזרה לרכב, אנא קחו אתכם את כל האשפה חזרה.


172 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page