top of page
חיפוש

נחל הקייני.

מבוא:

נחל הקייני זורם קרוב מאוד לתל מגידו, שעליו ועל חשיבותו להיסטוריה ולדתות היהודית והנוצרית אקדיש פוסט נפרד.

הנחל שמקורותיו ברמות מנשה, מתחתר מערבה תוך שהוא חוצה חלק מעמק יזרעאל וליד מושב היוגב הוא מתמזג לערוצו של נחל קישון בדרכו לים התיכון.

הנחל איתן וזרימתו היא לאורך מסלול מתון מאוד וקצר יחסית, עד להתמזגותו עם הקישון. הדבר מאפשר ללכת לכל אורכו, אם כי לעיתים ערוצו נהיה סבוך וצר.

שמו של הנחל נובע מהאמונה שיעל אשת חבר הקייני חנתה עם שבט הקייני במקום, וכאן רוצצה את גולגולתו של סיסרא מי שהיה שר צבאו של יבין מלך חצור (שופטים פרק ד'). לא נמצאו סימוכין ארכיאולוגים לאמיתות האמונה, אולם לפי תיאור התנ"כי לגבי המיקום הגיאוגרפי, יש לנו את כל היסוד להאמין שאכן זה היה המקום.

לאתר אין שילוט או סימן כלשהו שמכוון למקום. "סודיות" האתר היא שמונעת צפיפות בלתי נסבלת יומיומית במקום.

האתר:

דבר ראשון עליי להזהירכם - הוויז עדיין לא מכיר את המקום!

כיצד להגיע? נוסעים על כביש 66 מתל מגידו מזרחה (מי שמגיע מכביש 65, ואדי ערה או כביש הסרגל, יפנה מערבה בצומת מגידו ויעשה פרסה בתל מגידו). כ־1 ק"מ מתל מגידו ישנה פניה ימינה לדרך עפר שחוצה שדות (מתאימה לכלל סוגי הרכב). לאחר שנחצה את השדות נגיע לפח אשפה גדול (צפרדע). נפנה ימינה ומיד שמאלה להמשך דרך העפר ונחנה לאחר 40 מטר. הנחל יהיה מולנו (מצד דרום). אנו נעקוב אחריו לכיוון מערב.

ישנו מסלול צמוד למים שיוביל אותנו לעצי תאנה ותות ענקיים (בחודשים מאי-יוני הם גם עמוסי פירות דשנים וטעימים). בין לבין נראה אקליפטוסים ענקיים, עצי צפצפה, עצי אולמוס, אורנים עבי גזע, שיחי פטל דוקרניים מניבי פירות ואפילו עצי תמר ספורים.

יש העושים את המסלול בתוך כל הטוב הזה, עד מאגר המים (אסור לרחצה - סכנת טביעה!), יש הולכים כ־800 מטר עד לתחנת הקמח העתיקה, ויש ההולכים כ־200 מטר עד לעץ התותים מהגדולים בארץ ושבים על עקבותיהם.

באזור שהחניתם את הרכב, תוכלו להתמקם, לשכשך במי הנחל הקרירים, לעשות "פריסה" לארוחת בוקר או סתם לקפה. ממליץ להביא כסאות ים, ולקחת את הזמן ככל שתרצו...

בדרך החוצה אנא קחו אתכם את כל האשפה לרכב.

אני מדריך קבוצה מתחת לעץ התות מהגדולים בארץ.
כמה תותים?!

175 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page