top of page
חיפוש

נקיקי יפתח – צוק מנרה.

מבוא:

שמורת נקיקי יפתח הממוקמת דרומית לצוק מנרה, היא מקום המספק אפשרויות של טיול מעגלי מלווה פריחה בעונות החורף והאביב (רקפות, לוף, כלניות, פרגים, נוריות, שומיות, כחוונים, פשתה, איריס ארץ ישראלי, וחורש ישראלי בשאר עונות השנה (אלון מצוי, אלון תולע ואלון תבור), יחד עם אטרקציה מרעננת ואטרקטיבית לכל המשפחה בדמות קניון קצר, עם סולמות טיפוס חוויה לכל אדם מגיל 4 (כמובן בליווי הורים).

השמורה הוקמה סביב תופעה ייחודית של סלע גיר קשה, המרכיב את הצוק שמעל עמק החולה, שנסדק כתוצאה מלחצים מגמתיים, ויצר ערוצים צרים ותלולים בעומק של כ־5 מטר לאורך מספר מאות מטרים.

רשות הטבע והגנים הרימה את הכפפה, קוששה, סללה שבילים, חצבה סולמות על דפנות הסדקים, פיזרה שולחנות קמפינג, שילטה והפכה את המקום לחוויה משפחתית נהדרת.

האתר:

איך מגיעים? מקישים ב־WAZE "נקיקי יפתח 886". התוכנה תוביל אותנו לכביש על פסגת הצוק שמעל עמק החולה. כ־2 ק"מ צפונית לקיבוץ יפתח נראה פניה מזרחה (יש שילוט). ניכנס ונחנה את הרכב.

המקום משולט בסימון שבילים (כחול). ההליכה מישורית ברובה וקלילה, המקום פשוט מזמין את ההרפתקה של הירידה לנקיקים שמתחילה כ־100 מטר לאחר תחילת המסלול.

אני שוב מדגיש את הפריחה בסוף החורף ובתחילת חודשי האביב שהיא מדהימה.

המסלול הוא מעגלי ומסתיים בכניסה היכן שחנינו את הרכב.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.















21 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page