top of page
חיפוש

עין יזרעאל

מבוא:

עין יזרעאל נמצא בשיפוליו המזרחיים של עמק יזרעאל בואכה עמק חרוד. זהו המעיין הגדול ביותר בעמק, ובימים עברו היה מקור המים המרכזי של יישובי האזור.

המעיין נשזר במספר סיפורים תנ"כיים כשהידוע שבהם הוא נפילתו של שאול המלך. בספר שמואל א' פרק כ"ט מתוארת היערכות לוחמי שאול המלך לקראת מלחמתם עם הפלישתים בפסוק: "וְיִשְׂרָאֵל חֹנִים בַּעַיִן אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל".

סיפור נוסף מתייחס לכרם נבות היזרעאלי כמתואר בספר מלכים פרק כ"א: "כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל". מעל המעיין ישנו תל יזרעאל המקראי, ויש העושים את דרכם בהליכה מהתל בואכה למטה למעיין.

המעיין עצמו הוא מעיין שכבה הפורץ די סמוך לבריכת האגירה הבריטית, שנבנתה בכדי לספק את המים ליישובי האזור. במרכז בריכת האגירה ישנו מבנה בטון שנבנה בתקופת הבריטית. בעבר הרחוק שימש המבנה את משאבות המים המנדטוריות. לפני שנים רבות הרחיקו את המשאבות מהמבנה, כי הן היו חלודות וסיכנו את הרוחצים בבריכה.

האתר:

איך מגיעים? מקישים בוויז "עין יזרעאל מעיין נקבה", התוכנה תוביל אותנו לכביש 675 בו נפנה מערבה לדרך עפר נגישה לכל כלי הרכב, עד לחניון שצמוד למעיין עצמו.

המקום מוצל, עם שולחנות פיקניק, יכול להכיל מאות אנשים ובריכת השכשוך היא אחת מהגדולות בארץ. המים מגיעים לגובה מותניים מקסימום (בקיץ פחות)!

גם ללא שירותים וברזיות, אני ממליץ מאוד על המקום לשלווה עם הטבע, פיקניק ורחצה. כשאתם עוזבים, אנא אל תשכחו לזרוק את הלכלוך למיכלי האשפה שבמקום.



162 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page