top of page
חיפוש

עין נון – פינת חמד על שפת הכנרת.

עודכן: 24 ביוני 2021

למי שמחפש באמצע השבוע (בשבתות אין מקום ריק...!) מקום שמעטים מכירים ופוקדים אותו (לפחות עד לפוסט הזה), פסטורלי, עצים גדולים ורחבים שמעניקים את חסותם, מקום שבו הטבע והמים משתפים פעולה ליד הכנרת זה בדיוק המקום.

מבוא:

עין נון הוא אחד המעיינות הגדולים המזינים ישירות את הכנרת. השם נון ("דג" בארמית) מראה כי המקום היה מיושב עוד בתקופת התלמוד (ואולי לפני כן). יתרה מכך. אנו גם למדים מהכתוב בתלמוד במסכת פסחים דף מ"ו עמוד א שמתייחס לזמן החמצת בצק: "אמר רבי שמעון בן לקיש: כדי שילך אדם ממגדל נוניא לטבריא מיל" (כ־1200 מטר) - כלומר ללכת 1200 מטר מנוניא לטבריה מספיק להחמצת הבצק והפיכתו ללא כשר לפסח.

יש הסוברים כי אחד מגלגולי השמות של הישוב "מגדל" בתקופת בית שני, היה "מגדל נוניא". ואכן, בחפירות הישוב מגדל, הסמוך למעיין ונמצא על שפת הכנרת, נמצא מתחם לא קטן ובו בריכות לגידול דגים.

האתר:

בשנת 2019 שופץ האתר, הבריכה נוקתה, אמת המים המובילה מים לבריכה מהמעיין שופצה, והמקום פתוח למבקרים. שימו לב, אין במקום שירותים, ואנא אספו את הזבל אחריכם חזרה לרכב.

איך מגיעים? כק"מ צפונית לצומת מגדל ישנה פניה מערבה לעבר מסעדת דרכים/מזנון (חיליק). מיד אחרי הפניה נפנה ימינה לשביל המוביל צפונה (כמעט מקביל לכביש 90 ממנו פנינו). זהו חלק משביל ישראל - נגיש לכל סוגי המכוניות. לאחר כ־500 מטר נגיע למעיין. נזהה אותו על פי קבוצת עצי הדקל הענקיים בצידה המזרחי של הדרך.

בילוי נעים!

המעיין ממעוף הציפור.

215 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page