top of page
חיפוש

עמק המעיינות – נחל קיבוצים, עין מודע, עין שוקק, עין נזם, עין צמד, עין הנצי"ב, המפלים הלבנים, הסחנה.

עמק המעיינות הוא אחד מהמקומות הקסומים בבקעת הירדן. יש שם אפשרויות של פעילות לילדים, למבוגרים, למשפחות, ותשע מעיינות – חלקם ממש לא מוכרים. בואו נכיר את כולם...

1. גן לאומי גן השלושה (הכניסה בתשלום) גן לאומי גן השלושה, או בשמו הערבי הסחנה (שפירושו החָמָה), הוא אזור רחב ידיים, עתיר שטחי צל, שיש בו שתי בריכות שטמפרטורת המים שלהם קבועה בחורף ובקיץ 28° צלזיוס. הסיבה לכך נובעת ממקור המים במעמקי הר הגלבוע, שם הם מתחממים במעבה האדמה, נובעים במעיין בשם עין אל עאסצי, ומשם זורמים בנחל עמל דרך גן השלושה לבקעת הירדן. בנוסף לבריכות יש באתר מוזיאון לארכיאולוגיה אזורית, והעתק של ישוב חומה ומגדל. מחיר כניסה ניתן לראות באתר שלהם.

2. רכיבה על רכבי גולף בשטח שמורת נחל קיבוצים (השכרה בתשלום) - שמורת נחל קיבוצים מכילה שלושה אתרי טבילה ושכשוך (חלקם עמוקים עד כדי שחיה), כשהכניסה לאתרים היא חינם. במידה ואתם רוצים לפנק את הילדים, ניתן לשכור רכבים חשמליים ולנסוע לאורך השמורה (חוויה מעניינת). ברור דרכי הזמנה ומחירים תוכלו להשיג באתר שלהם.

3. נחל קיבוצים (ללא עלות)נחל נחמד, יש שטחי צל (לא מרובים) מאוד צפוף בשבתות! ניתן להתרחץ, לשכשך (תלוי במיקום שתיכנסו למים), לעשות מנגל, קפה, ליהנות. חוויה מרעננת מאוד בימי הקיץ החמים. מומלץ מאוד באמצע השבוע!!! מקשים בWAZE "נחל קיבוצים".

4. עין שוקק (ללא עלות)מעיין שנובע לתוך בריכה גדולה, מאוד כיפית שעומקה מגיעה עד 1.5 מטר. הכניסה למעיין היא דרך פארק המעיינות. מהכניסה לפארק נדרשת ההליכה של כ־1.5 ק"מ, לא מומלץ בימים חמים. באופניים כמובן עדיף ואפשרי, הדרך לשם היא דרך כורכר דחוסה. אפשרות שלישית היא לשכור את הרכבים החשמליים - אבל אז אתם מוגבלים בזמן.

5. עין מודע (ללא עלות) גם הוא (כמו עין שוקק) מעיין שנובע לתוך בריכה גדולה. בעין מודע ישנם סידורים למנגלים, פינות ישיבה, וברזי מים. ההליכה אליו היא מהכניסה לפארק המעיינות (כ־800 מטר). גם אליו ניתן להגיע באופניים ללא עלות.

6. עין הנצי"ב (ללא עלות) עין הנצי"ב היא בריכה גדולה מאוד, עמוקה ברובה, שנמצאת בצמוד לגדר של קיבוץ עין הנצי"ב (בחלקו הפנימי). מכיוון שהקיבוץ שומר שבת, אין גישה אליו בשבתות עם רכבים (ניתן להחנות מחוץ לקיבוץ ולהיכנס רגלית). באמצע השבוע המקום נפלא, אפשר להביא מזרוני ים, כסאות, וליהנות מהבריכה שגדותיה מוצלות. מקישים ב־WAZE "עין הנציב".

7. המפלים הלבנים (ללא עלות) עוד מעיין שוצף וקוצף ליד קיבוץ עין הנצי"ב, ששמו ניתן לו בגלל הזרם החזק של המים, שיוצר מעין קצף שמלבין את המים. המקום לא גדול, אבל מאוד מאוד כייפי לרחצה!!! לעיתים באמצע השבוע הקיבוצים משתלטים על המעיין להשקייה והאתר נותר יבש. זה מכעיס ומקומם! תמיד שווה לבדוק ולראות מקום נפלא. מקישים ב־WAZE "המפלים הלבנים".

8. עין נזם (ללא עלות) השם של המקום נגזר משמו הערבי של המעיין "עין חנזיר" (חזיר). בכדי לעשות "הבה נתחכמה לו", הוחלט לקרוא למָעָין נֶזֶם (כפי שכתוב בספר משלי י"א: " נֶזֶם זָהָב, בְּאַף חֲזִיר"). המעיין נמצא בסמוך לקיבוץ שדה אליהו. המקום הוא למעשה בריכה גדולה של מים מליחים (אבל נקיים!), וישנה גישה לרכב עד לבריכה. כיף להגיע לשם עם מזרונים, גלגלים מנופחים, ועוד. יש במקום מקפצה לתוך הבריכה, ומספר מועט של שטחי צל (ניתן לפרוס במקום רשתות הצללה או גזיבו). מאוד מומלץ למקרה שהמעיינות בנחל קיבוצים והאזור עמוסים. מקישים ב־WAZE "עין נזם".

9. עין צמד (ללא עלות)– זה המעיין הסודי של תושבי המקום (הם מכנים אותו "מינוס 200"). בריכה לא גדולה (יכולה להכיל 30 איש), שנוצרת מיציאת מים מצינור שמהווה יציאה של משאבה ששואבת מים מהמעיין. המים נפלאים, הזרימה נהדרת, יש שטחי צל מסביב, המקום המועדף עליי בעמק המעיינות. הבעיה? ה־WAZE לא מכיר אותו. המקום נמצא בדרך עפר שבין כפר רופין לעין הנצי"ב.

10. גני חוגה האמת? לאות מחאה על המחירים הגבוהים ללא הצדקה, אינני ממליץ על המקום.


עין צמד
המפלים הלבנים
עין שוקק
רכבים חשמליים- פארק המעיינות

עין הנצי"ב
עין מודע
גן השלושה (הסחנה)
נחל הקיבוצים


483 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page