top of page
חיפוש

פארק טדי ירושלים.

מבוא:

פארק טדי, הוא מסוג הפארקים שאנו חולפים על פניהם לא מעט, ולא יודעים שמתחת לאפנו ישנו מקום יפהפה, עם מרכז מבקרים ותצוגה מרהיבה של מזרקות ומוזיקה.

הפארק בן 7 הדונמים, משתרע בין חניון קרתא (הסמוך לשער יפו), וחוצות היוצר. הוא נוסד בשנת 2013 לזכרו של ראש העיר המיתולוגי טדי קולק, שהנהיג את פיתוחה של העיר (כיהן כראש העיר בין השנים 1965-1993), הביא לראשונה את תעשיית ההייטק לירושלים, והפך אותה למרכז תיירותי היסטורי ומודרני.

הפארק בנוי משלושה מרכזי עניין:

1. הפארק עצמו עטור הצמחייה והשבילים, בו נראה באר משאלות ואָמָת מים, שעון שמש ייחודי ופיסול סביבתי.

2. מזרקה המורכבת מ־256 זרנוקי מים וכ־1800 גופי תאורה. השילוב הזה הוא חלק מהופעה של אור מים ומוזיקה (שהוקלטה על ידי תזמורת ירושלים), כל שעה עגולה בין השעות 10:00-17:00, ובשעות הערב (מומלץ ומרשים שבעתיים) בשעות 20:00 ו־21:00. משך המופע הוא כ־25 דקות.

3. מרכז מבקרים המתאר את פיתוחה של ירושלים בעת החדשה, בהתמקדות בפועלו של טדי קולק (פתוח א-ה 10:00-17:00, יום ו' 10:00-15:00).

הכניסה לכל האתרים ומופעי האור והמים חינם!

האתר:

איך מגיעים? מקלידים ב־WAZE "חניון קרתא". התוכנה תוביל אותנו לרחוב יצחק קריב בירושלים (סמוך לשער יפו). נחנה את הרכב בחניון, נחצה את הכביש דרומה ואנחנו בפארק.

ליד הכניסה יקבל את פנינו גלובוס מתכתי יפה, שיצטרף בהמשך לעוד פסלים בגן. בנוסף לאמת המים והצמחייה, נראה גם שחזור של מבנה עתיק, ספסלי ישיבה, מדשאות ומקיפות את המזרקה, ומרכז המבקרים שנמצא בצידו הדרומי של הפארק.

המקום אינו גדול מידי ולכן ההתמצאות בו קלה.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.





61 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page