top of page
חיפוש

פארק עמק התכלת - צפת.

מבוא:

רכס הרי מירון הוא עמוד השדרה המרכזי של הגליל העליון. בצילו "חוסים" מספר נחלים ומעיינות החורצים את דרכם בסלע הגירני של ההר הן כלפי מערב לים התיכון, ורובם כלפי מזרח לים הכנרת ולירדן.

אחד מהנחלים הללו הוא נחל ביריה. הנחל שמקורותיו מתחילים בהר ביריה הסמוך לצפת, מתחתר מערבה עד שניפגש עם נחל עמוד, משם הם עושים את דרכם המשותפת מזרחה לכיוון הכנרת.

לאורכו של הנחל ישנם מספר מעיינות נובעים, אשר בשנת 2019 החליטו בקרן הקיימת לישראל בשיתוף עם עיריית צפת, לתחום את המעיינות לבריכות שכשוך, להוסיף לאזור את בעלי החיים שנעלמו במהלך השנים, לסלול שבילי גישה, מדרגות, שלטי הסבר, להציב שירותים, פינות ישיבה, ולגדר את השמורה.

האתר:

נקיש בוויז "פארק עמק התכלת צפת". התוכנה תוביל אותנו לתוך צפת עד לחניון הכניסה לפארק (שימו לב לשעות הפתיחה העלות חינם!).

ישנם שני אופנים לעשות את הפארק:

1. לעלות עד לתחילתו (מיותר אחרי מאי – הבריכות העליונות יבשות), ולרדת לכל אורכו עד למפגש עם כביש 89, שם נחנה את הרכב השני. זה מסלול שמומלץ עד לחודש מאי. לאחר מכן, מכיוון שחלק מהזרימה נמוך, אני ממליץ להתרכז בחלק המרכזי והקרוב של הפארק.

2. להתחיל מהבריכות הסמוכות לכניסה, לרדת בדרך היפיפייה / ירוקה/ מוצלת/ ותלולה לעבר המפל הגדול (יש מדרגות), לשבת שם עם פירות עוגיות ותרמוס, ולאחר מכן לעלות חזרה באיטיות עם מנוחות באמצע, בואכה לחניה.

המסלול בשני המקרים מפתיע, יפה, טובל בחורש ישראלי - כולל עצי רימון ושקד, הבריכות עם עופות מים, יעלים נראים מעבר לנחל, ומים מים מים...

פשוט חלקת אלוהים בתוך צפת (פתוח גם בשבתות).

כדאי לבקר עד אוגוסט. נראה לי שלאחר מכן רוב המעיינות יתייבשו והזרימה תהיה דלילה.




204 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page