top of page
חיפוש

קאסר אל יהוד.

מבוא:

קאסר אל יהוד ("ארמונות היהודים" בערבית, על שם ארמונות הורדוס הנמצאים במעלה ההרים שמעל יריחו), הוא אתר טבילה נוצרי הנמצא במרכז "ארץ המנזרים" שהוא השם הכללי של מספר מנזרים הפרושים בסביבתו של אתר הטבילה בירדן.

על פי האמונה היהודית, זה המקום בו חצו בני ישראל את הירדן בדרכם לכיבוש יריחו, וזה המקום בו חצה אלישע את המים בהליכה לאחר שראה את אליהו הנביא עולה השמימה במרכבת אש.

על פי האמונה הנוצרית, זה המקום בו הטביל יוחנן המטביל את ישו טרם עלייתו לירושלים. המקום קדוש מאוד לנוצרים, ומידי שנה בתאריך 18-19/1 חוגגים במקום הנוצרים האורתודוכסים את חג האפיפניה (ההתגלות), שזהו התאריך בו הם מאמינים הטביל יוחנן המטביל את ישו והייתה התגלות אלוהית בדמות יונה. כשנוצרים טובלים באתר ומגיעה יונה אליהם בזמן הטבילה, הדבר גורם לסערת רגשות והתעלות רוחנית מדהימה.

האתר מנוהל על ידי רשות הטבע והגנים, הכניסה חינם, יש בו מקלחות, שירותים, חניה בשפע וחנות מזכרות.

האתר:

איך מגיעים? נקליד ב־WAZE "קאסר אל יהוד". התוכנה תוביל אותנו לכביש 90. מול יריחו נראה פניה מזרחה לכיוון האתר (יש שילוט).

נכנס לכביש הגישה לאתר. משני צידי הדרך ישנה גדר המתריעה על מוקשים בשדות שמשני הצדדים. נגיע לשער שאחריו נעבור את המנזר היווני אורתודוכסי ע"ש יוחנן המטביל. זהו מנזר הבנוי על שרידי מנזר ביזנטי (מאות 4-7) שהושמד עם הפלישה הפרסית לא"י. נעבור הלאה ליד קפלות השייכות לכנסייה הרוסית, ולקראת אתר הטבילה עצמו נעבור ליד המנזר החבשי/אתיופי.

רוב המנזרים נבנו ב־100-200 השנים האחרונות, ורובם נקראים על שמו של יוחנן המטביל.

נגיע לחניה ונלך מזרחה עד הגיענו לאזור הטבילה. מעבר לנחל נמצא אזור הטבילה הירדני שהוא בדרך כלל עמוס פחות מהצד הישראלי. זו חוויה אמיתית לראות טכסי טבילה של צליינים, ריקודים על גדת הירדן, ושירה קבוצתית של שירי קודש נוצרים. בצד הירדני נראה עוד מספר מנזרים של הכנסייה האורתודוכסית הנוצרית - לזרמיה.

בדרככם חזרה נא לא לשכוח לקחת אתכם את האשפה לאוטו.




64 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page